۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85140747
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تسهیلات خرید ماشین آلات به کشاورزان گیلانی پرداخت می شود

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از روش مکانیزه در کشت و کار برنج و سایر بخش های کشاورزی گفت: کشاورزان علاقمند برای خرید ماشین آلات کشاورزی می توانند از محل تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز چهارشنبه در بازدید از یک شرکت تولیدی ماشین آلات کشاورزی و طرح توسعه آن و سردخانه در حال احداث در شهرک صنعتی سفیدرود رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی کار در مزرعه کاهش یافته تنها راه جایگزین کارگر در عرصه‌های تولیدات کشاورزی، استفاده از ماشین آلات است.

وی افزود: بهره گیری از ماشین آلات کشاورزی موجب سرعت عمل در کار، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصول می‌شود از این رو استفاده از روش ماشینی به نفع کشاورز است.

عباسی با اشاره به بازدید خود از شرکت تولید ماشین آلات کشاورزی گفت: پیش از این ماشین آلات کشاورزی را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم اما امروز متخصصان داخل با نگاه بومی و از نظر شرایط اقلیمی گیلان انواع ماشین آلات را طراحی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: این ماشین آلات متقاضیان زیادی دارد و قیمت‌ها نیز نسبت به ماشین آلات وارداتی ۵۰ درصد کمتر است ضمن اینکه ارزآوری را کاهش و نیاز جامعه و تقاضا را پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای توسعه این شرکت فضای دیگری در اختیار گذاشته شد، اظهار کرد: متناسب با این افزایش تولید، جذب نیرو داریم اما نیروی کار مهارتی کم است، جوانان به جای پشت میزنشینی در این بخش‌ها ورود کنند که درآمد و مزیت‌های خوبی دارد.

استاندار گیلان درباره بازدید خود از سردخانه در حال احداث هم گفت: سردخانه‌های کشاورزی ضمن ایجاد زنجیره ارزش، میزان بهره وری را افزایش می‌دهند و موجب برندسازی می‌شوند و محصولات تولیدی را بسته بندی و استاندارسازی می‌کند و از نظر امنیت غذایی بسیار مهم است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و نیز رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در استان هم شامل هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی گیلان از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان پیش بینی می‌شود که افزون بر ۱۳۵ هزار هکتار زیر کشت دوم انواع محصولات کشاورزی برود که راتون یکی از این محصولات در کشت دوم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha