۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 988
کد خبر: 85140757
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تیغ استیضاح بر گردن شهردار اهواز

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبر: 85140757
تیغ استیضاح بر گردن شهردار اهواز

اهواز - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به طرح سوال از شهردار اهواز و دریافت نشدن پاسخ گفت: استیضاح شهردار اهواز را پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدعلی پورموسوی روز چهارشنبه در نشست علنی یکصد و هفدهم شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: حدود ۱۵ روز از زمان تحویل سوالات از شهردار اهواز به ریاست شورا گذشته اما هنوز پاسخ، دریافت نشده است که به دلیل حضور پیدا نکردن شهردار در این جلسه و استنکاف از پاسخ به عضو شورا، به ناچار تذکر قانونی می‌دهم.

وی گفت: شهردار اهواز یا شورا و قانون را قابل نمی‌داند یا اینکه چیز دیگری بوده است.

پورموسوی ادامه داد: پس از تذکر اینجانب به شهرداردر حدود سه ماه پیش، وی پاسخ کتبی خود را در این زمینه ارایه داد که پس از این مرحله مجدد سوالات خود را مطرح و به رییس شورا تقدیم کردم و انتظار بود در جلسه‌ای به سوالات پاسخ دهد اما مشخص نیست سوالات تقدیم شهردار شده یا نه.

وی در این نشست که به ریاست نایب رییس شورا برگزار شد گفت: پس از این نشست، استیضاح شهردار را مطرح و تنظیم می‌کنم و اعضایی که با من هم عقیده هستند فرم را امضا تا برای پیگیری به ریاست شورا، فرمانداری و استانداری تحویل دهم.

پورموسوی با بیان اینکه اگر رییس شورای اسلامی شهر اهواز سوالات را به شهردار تقدیم نکرده، خود نیز استنکاف کرده ادامه داد: باید جایی داستان بی‌اعتنایی به قانون و اعضای شورا تمام شود.

حجت‌اله زارع‌زاده که ریاست نشست امروز را به عهده داشت گفت: متن طرح سوال س از قرائت جوابیه شهردار در صحن علنی شورا، بلافاصله تقدیم هیات رییسه شورا شد که ابهام داشت و با وجود پیگیری شفاهی، نتیجه‌ای حاصل نشد.

تصویب نرخ پیشنهادی سرویس مدارس اهواز

در این نشست لایحه نرخ پیشنهادی سرویس مدارس اهواز در سال تحصیلی آینده که در جلسات کمیسیون تخصصی حمل و نقل و ترافیک، و نیز نشست قبلی این شورا طرح و به بحث گذاشته شده بود، با حضور مسوولان مربوطه در شهرداری و نمایندگان شرکت‌های مربوطه در نشست امروز مطرح شد، که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

ایراد فرمانداری اهواز به مصوبه شماره ۲ از جلسه ۸۶ این شورا (فروش قدرالسهم شهرداری از بابت قطعات تفکیکی تعاونی مسکن چهارگانه نفت…) و ایراد این فرمانداری به مصوبه شماره ۲ از جلسه شماره ۱۱۵( تفریغ بودجه و گزارش حسابرسی سال ۹۸ مدیریت پسماند) از دیگر دستور کار این شورا بود که پس از بحث و بررسی و ارایه نظر کارشناسان مربوطه شهرداری، هر ۲ مصوبه تایید شد.

در این نشست همچنین اعضای جایگزین کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر اهواز با رای گیری مشخص شدند که عبدالزهرا سنواتی در کمیسیون حقوقی و املاک و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، و یونس اسفندیاری نژاد در پنج کمیسیون برنامه و بودجه، فرهنگی و اجتماعی، حمل‌ونقل و ترافیک، اقتصادی سرمایه‌گذاری و خدمات شهری این شورا عضو شدند.

آیین تحلیف یونس اسفندیاری که جایگزین احمد سراج عضو مستعفی این شورا شد نیز در نشست امروز این شورا برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha