۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85140792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ریزی لازم برای جانمایی مواکب اربعین در استان ایلام اندیشیده شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای اربعین امسال در مهران، گفت: برنامه ریزی لازم برای جانمایی مواکب اربعین در استان ایلام اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین این استان، با اشاره به اینکه میزبانی از زائران اربعین حسینی یک افتخار بزرگ برای مردم و مسئولان استان است، اظهار کرد: امیدواریم مثل سال گذشته مسوولان و مردم استان به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: در اربعین سال گذشته با وجود گرمای هوا، خوشبختانه تلفاتی نداشتیم، از نقش آفرینی مردم و مسئولان کمال تقدیر و تشکر دارم، چند ماهی به اربعین باقی نمانده و با توجه به تجربه سال گذشته باید کمبودهای سال گذشته رفع شود.

بهرام نیا تصریح کرد: باید در اربعین پیش رو کمبودها و خلاء های سال گذشته برطرف شود، سال گذشته در جانمایی مواکب یک سری مشکلات وجود داشت، برای امسال جانمایی مواکب برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی گفت: برای دستگاه های خدمات رسانی مثل هلال احمر و فوریت های پزشکی نیز جانمایی دقیق متناسب با ازدحام جمعیت صورت گیرد.

استاندار ایلام گفت: همه مدیران سال گذشته به طور مستقیم در مرز مهران مشغول خدمات رسانی بودند، امسال بازهم برای حضور مدیران معین در شهرستان ها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های اربعین کار دولت است، افزود: اربعین یک برنامه مردمی است، لذا مسئولان در ۱۲ شهرستان برای اسکان و تغذیه زائران اربعین پای کار باشند.

استاندار ایلام با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های راهسازی در حوزه اربعین در استان، گفت: بحث ۶ خطه کردن محور مهران تا پایانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این پروژه در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: پروژه های راهسازی از جمله لاینینگ تونل های مسیر ایلام-مهران با جدیت دنبال شود که تا در زمان اربعین برای تسهیل در تردد زوار مورد استفاده قرار گیرد.

بهرام نیا با اشاره به اهمیت مسئله ساماندهی پارکینگ های مرز مهران، افزود: امسال ظرفیت پارک ۴۰ هزار خودرو به پارکینگ های مهران افزوده شده و ظرفیت پارکینگ های مهران به پارک ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نشست با موکب داران اربعین استان برای جانمایی مواکب، افزود: با توجه به مشکلات سال گذشته در جانمایی بعضی از مواکب، امسال این مسئله در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گرفته است.

بهرام‌نیا با اشاره مسیر پدافندی اربعین در مهران، تاکید کرد: با توجه به مدت زمان کم تا برگزاری کنگره بزرگ اربعین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان،مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیات این مسیر را در اسرع وقت آغاز کنند.

وی با اشاره به ضرورت واگذاری تمامی مدارس با تصمیم ستاد اربعین استان، بیان داشت: همه مدارس استان باید با تصمیم ستاد اربعین استان با ساماندهی دقیق برای استفاده و اسکان زوار عتبات عالیات قرار گیرد.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به بازدید اخیر از پایانه مرزی و تماس تلفنی با عمید عاطف، مدیر پایانه مرزی زرباطیه، گفت: توافقات لازم برای افزایش درب‌های ورود و خروج برای تسهیل در تردد زوار اخذ شد و به زودی درب‌های جدید در نقطه صفر مرزی ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام همچنین با قدردانی از نقش جامعه روحانیت در برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۱، گفت: سال گذشته ۵۰۰ نفر از جامعه روحانیون سراسر کشور در مرز مهران به زائران خدمات رسانی کردند و با همراهی آنان نماز جماعت سه وعده برپا و نمایش معنوی و توزیع پوسترهای مرتبط با اربعین و عاشورا در راستای معرفت افزایی و تبیین نهضت عاشورا به خوبی انجام شد.

وی با قدردانی از اهتمام رسانه‌های استان در اربعین ۱۴۰۱، اضافه کرد: رسانه‌ها شکوه کنگره اربعین ۱۴۰۱ را به خوبی تصویر کشیدند.

محمد سبحان حسنی اضافه کرد: برای اربعین امسال این مشکل جانمایی مواکب قطعاً برطرف می شود شاهد توزیع و جانمایی مواکب به شکل صحیح خواهیم بود.

برنامه ریزی لازم برای جانمایی مواکب اربعین در استان ایلام اندیشیده شد

زیرساخت لازم از سوی دستگاه های اجرایی ایلام برای اربعین تامین شود

همچنین فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به آمادگی دستگاه انتظامی استان برای اربعین امسال، گفت: زیرساخت لازم از سوی دستگاه های اجرایی ایلام برای اربعین تامین شود.

سردار جمال سلمانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین در ایلام، اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم اربعین در فصل گرما، نیاز است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمات رسانی و تأمین زیرساخت‌های لازم پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه انتظامی مثل سال گذشته وظیفه نظم و امنیت مراسم اربعین را برعهده خواهد داشت، بیان کرد: یکی از مهم ترین اولویت‌ها اربعین امسال باید توجه به مسئله دستگاه‌های امداد و نجات در مرز مهران است.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: باید امکانات و تجهیزات در این زمینه در پایانه مرزی به طور کامل مستقر باشد، همچنین نصب سایبان، مه پاش و آب سردکن با توجه به گرمای هوا در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئله مهم در اربعین امسال، ساماندهی پارکینگ‌های مهران که باید به امکانات و تجهیزات مناسب نظیر وسایل اطفای حریق مجهز باشند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بر لزوم تکمیل و توسعه پروژه‌های راهسازی در مسیرهای منتهی به مرز مهران تاکید کرد و گفت: یکی از مسیرهایی که باید مورد توجه قرار گیرد، جاده ایلام-ملکشاهی-مهران است.

سردار سلمانی با اشاره به لزوم توجه به تردد کامیون‌های حامل مواکب در مرز مهران به عراق، افزود: این کامیون‌ها باید در روزهای ابتدایی تردد کنند تا مشکلات ترافیکی در مرز مهران ایجاد نکنند.

وضعیت آبرسانی در مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز با اشاره به اینکه این شرکت از آمادگی کامل برای خدمات رسانی در اربعین امسال برخوردار است، گفت: آب و فاضلاب کار آبرسانی سیار به مواکب را انجام خواهد داد، ضمن اینکه در پایانه مرزی آب پایدار برقرار است.

پرویز ناصری افزود: مشکلی در بحث تأمین آب در پایانه و مهران وجود ندارد، فقط مواکب از تانکرهای ذخیره آب استفاده کنند تا هنگام ترافیک با مشکل مواجه نباشند.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت در استان ایلام نیز بیان کرد: چهار پروژه توسط شرکت زیرساخت در استان ایلام اجرایی می‌شود که بخشی از آنها تا اربعین تکمیل می‌شود.

محمدرضا شریفی راد خاطرنشان کرد: توسعه راه ارتباطی ایلام-دره شهر در چند مقطع، محور زنجیره، ایلام-حمیل از جمله پروژه های راهسازی حوزه شرکت زیرساخت در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha