حرکت بر محور برنامه عملیاتی موجب ارتقای عملکردها می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به حرکت برنامه‌محور دستگاه قضایی گفت: حرکت بر محور برنامه عملیاتی موجب ارتقای عملکردها می‌شود و این روند باید ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی شامگاه چهارشنبه با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین قضائی در قالب هفتمین برنامه سفر کاری خود به جنوب استان با قضات دادگستری مهاباد دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این نشست با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی و ایثارگرانه تک تک همکاران قضائی و اداری دادگستری مهاباد افزود: این حوزه قضابی از شهرستان‌های موفق و حساس با همکارانی دلسوز و متعهد است که با کار جهادی حتی در زمان اتفاقات چند ماه اخیر نگذاشتند کار مردم و اجرای عدالت و احقاق حق روی زمین بماند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد نکته اولی آنکه باید بدانید در چه مقطع حساس و چه منصب خطیر و تأثیر گذاری خدمت می‌کنید ولی با پذیرش خیلی از سختی‌ها پای کار آمدید و این بسیار با ارزش است.

عتباتی اظهار کرد: امسال سومین سالی است که دستگاه قضائی برنامه محور حرکت می‌کند آن هم برنامه عملیاتی که با رویکردی که مدیریت قوه قضائیه ابلاغ کرده و بومی سازی شده و این حرکت بر مدار برنامه عملیاتی در تمامی حوزه‌های قضائی جا افتاده و موجب ارتقای عملکردهاست و انتظار است این روند ادامه داشته باشد ولی باید تلاش کرد تا به اهداف تعیینی در این برنامه دست یافت.

حرکت بر محور برنامه عملیاتی موجب ارتقای عملکردها می‌شود

وی در ادامه توجه به مقوله امنیت نیز تاکید کرد و گفت: در جهت برقراری نظم و امنیت نباید در برخورد با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم دستخوش یکسری تغییر و تحول شد و باید با همکاری و هم افزایی دستگاه قضائی با نیروهای امنیتی و عمل کننده با حفظ جایگاه‌ها تلاش کرد در تأمین امنیت خروجی مطمئنی داشت.

ساماندهی اجرای احکام یکی دیگر از موضوعاتی بود که عتباتی به آن پرداخت و در مورد آن گفت: باید برنامه‌هایی برای ساماندهی اجرای احکام داشت و با تلاش، امور اجرای احکام رو به بهبود باشد.

استفاده از ظرفیت معاون ناظر حوزه، استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس، برخورد جدی و قاطع در مواردی که با امنیت نظام و مردم مرتبط هستند، برنامه ریزی و حضور هدفمند در زندان، اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و مدیریت ورود و وقوع و استفاده از ظرفیت شوراها در اصلاح ذات البین از دیگر توصیه‌های عتباتی در این نشست بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین قضائی همراه نیز در این نشست به بیان مطالب و توصیه‌هایی در راستای بهبود خدمت رسانی به مراجعین پرداختند، پس از آن تعدادی از قضات دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha