۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۳
کد خبر: 85141029
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بمباران سکوی پرتاب پهپادهای روسیه توسط اوکراین

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۳
کد خبر: 85141029
بمباران سکوی پرتاب پهپادهای روسیه توسط اوکراین

تهران- ایرنا- مقامات نظامی اوکراین مدعی شدند نیروهای دفاعی این کشور در نزدیکی شهر سواتوف در منطقه لوهانسک، سکوی پرتاب پهپادهای روسی را منهدم کرده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، آرتم لیسوهور رئیس اداره نظامی منطقه‌ای لوهانسک اوکراین اعلام کرد: در راستای ضدحمله ارتش اوکراین و در جریان نبرد میان اپراتورهای پهپادهای اوکراینی و روسی در محور سواتوف - کوپیانسک در منطقه لوهانسک، سکوی پرتاب پهپادهای روسی کشف و منهدم شد.

وی افزود: در پی این حمله، سربازان تیپ ۹۲ موتوری اوکراین نیز در عملیاتی جداگانه، به این سکوی پرتاب پهپاد نیروهای روسیه حمله کردند.

لیسوهور خاطرنشان کرد: اپراتورهای اوکراینی در جریان این حمله از پهپادهای «ماویک ۳» و «ماویک تی ۳» که توسط شرکت یونایتد ۲۴ به اوکراین اهدا شده است، استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای این کشور علیه ارتش روسیه آغاز شده است.

زلنسکی دوشنبه‌شب (۲۲ خرداد) نیز در پیام ویدئویی خود با بیان اینکه در همه محورها پیشروی داریم، گفت: تلفات دشمن دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم و خسارات روسیه همان جایی است که ما می‌خواهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha