۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85141038
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: ۱۲۱ فقره تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۳۱۷ میلیارد ریال پارسال در راستای نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

سیدمحمود سید الحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بانک کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰۷ مورد تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۵۹۰ میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی پرداخت کرده است.

وی افزود: همچنین این بانک در سال ۱۳۹۹ نیز ۶۰۴ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۶۳۴ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی به بهره برداران این استان پرداخت کرده بود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش نسب مصارف به منابع بانک کشاورزی خراسان شمالی، گفت: مصارف استان سال گذشته در این بانک ۵۶ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال بوده در حالی که حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع داشته است.

سید الحسینی یادآور شد: بانک کشاورزی برای تامین منابع به اجبار از سایر بانک ها در استان های دیگر و همچنین بانک مرکزی منابع قرض می گیرد.

به گزارش ایرنا هم اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ماشین های کشاورزی در استان وجود دارد که نیمی از آن فرسوده است.

از مجموع این تعداد دستگاه حدود ۱۵ هزار تراکتور، ۱۸۰ دستگاه کمباین و مابقی نیز انواع تیلر ها و دنباله بند ها هستند که نیمی از این دستگاه ها بیش از ۱۳ سال عمر مفید دارند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

مهم‌ترین بخش تولیدی این استان کشاورزی است و ۳۶.۴ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که این شاخص در کشور ۱۸.۹۹ درصد است.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha