۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85141117
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دست زمین خواران از ۴۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز کوتاه شد

کرج- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان البرز گفت: هفته جاری در برخورد قاطعانه با زمین خواران، ۴۷۰ هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی این استان رفع تصرف شد.

سرهنگ « سید مجتبی موسوی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید برخوردها با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی استان، افزود: در هماهنگی هایی که با حوزه های قضایی و پشتبانی نهادهای انتظامی به عمل آمده است در سال جاری برخوردهای قاطعانه ای با زمین خواری در حوزه ماموریتی جهاد شهرستان های تابعه این استان صورت پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت استان اظهار کرد: در طول یک هفته گذشته با قلع و قمع تعداد بیش از هزار مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی و باغی مشتمل بر قطعه بندی ، دیوارکشی ، ویلاسازی ، بنای تجاری ، احداث راه و استخر و دیگر ابنیه ها از اقدامات غیر قانونی به میزان مساحت ۴۷۰ هکتار در اراضی مرغوب استان اعمال قانون صورت پذیرفته است .

موسوی بیشترین اعمال قانون در این مدت را در شهرستان های ساوجبلاغ ، کرج ، نظر اباد و کرج عنوان کرد.

دست زمین خواران از ۴۷۰ هکتار اراضی مرغوب کشاورزی البرز کوتاه شد

وی به مجرمین در تخریب اراضی کشاورزی هشدار داد که با استفاده از شناسایی های هوشمند و بکارگیری فن آوری نوین در نظارت بر زمین منجمله پنجره واحد زمین و همچنین همکاری خوب شهروندان در اطلاع رسانی تخلفات مشاهده شده با مراجعات حضوری به یگان حفاظت و یا با تماس شماره سامانه ۱۳۱ هر گونه تغییر کاربری بر روی زمین قابل شناسایی و پیگیری خواهد بود .

موسوی اضافه کرد: لذا افرادی که اقدام به تخریب اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز می کنند از نظر ناظرین پنهان نخواهند بود و در خصوص آنها قانون و مقررات حفظ کاربری از اراضی و برخوردهای قضایی اعمال خواهد شد .

استان البرز ۶۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha