معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار رتبه نخست کشور شد

سبزوار- ایرنا- معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سه شاخص سلامت مادران باردار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موفق به کسب رتبه نخست شد.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این معاونت در سه شاخص سلامت مادران باردار شامل درصد مراقبت بازداری، درصد مراقبت پس از زایمان و درصد مراقبت متناسب با سن بارداری در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است.

دکتر سیدمجیدغضنفری اظهار داشت: مبنای این رتبه‌بندی ارائه خدمات به مادران باردار در دانشگاه ها بوده است که به وسیله مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی سبزوار گفت: ارتقای سلامت مادران یکی از ارکان اساسی مراقبت های بهداشتی و درمانی در راستای کاهش مرگ و میر قابل اجتناب مادران باردار است.

دکتر غضنفری افزود: با توجه به اینکه پایان دادن به مرگ های قابل اجتناب مادران باردار یکی از مهمترین اهداف توسعه پایدار محسوب می شود، رسیدن به این هدف با ارائه خدمات باکیفیت در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان محقق می شود.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران بهداشتی، آمار مرگ و میر مادران باردار در ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی در سال گذشته به صفر رسید که دستیابی به این موفقیت در ارتقای چشمگیر شاخص ها، قطعاً حاصل تلاش همکاران حوزه بهداشت دانشگاه بوده است.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha