۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85141344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرش دستباف برای رونق در بازارهای جهانی نیازمند تبلیغات است

همدان- ایرنا- رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف نیازمند محتوا و تبلیغات برای رونق در بازارهای جهانی است که در این راستا باید سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحناز رافع روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی خلاقیت نوآوری و بازاریابی فرش دستبافت اظهار کرد: مشکل اساسی فرش بافان بی اطلاعی فعالان این عرصه از اخبار فرش ایران و رویدادهای مهم این بخش است.

وی به بافندگان و فعالان زنجیره فرش توصیه کرد: از روش‌های جدید برای تبلیغات و بسته بندی، رنگرزی انبارداری و جابه جایی فرش بهره بگیریم و در این راستا باید نوآوری و خلاقیت داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: زنان و مردان بافنده ما در نقش بافته های فرش دستباف عشق به خانواده، اجتماع، صلح و آرامش را در بافته های خود جاری و ماندگار می کنند.

رافع خاطرنشان کرد: تمدن و فرهنگ ایرانی در فرش ایرانی موج می زند و تاریخ این سرزمین در این هنر اصیل وجود دارد.

وی تاکید کرد: زنجیره ارزش فرش بسیار گسترده است و از تامین نخ و ابزار تا فروش و بازاریابی را شامل می شود و باید در راستای تقویت این زنجیره بکوشیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: فرش همدان به ویژه نقشه «مهربان» کبودرآهنگ جایگاه خاصی دارد و در عرصه بین الملل شناخته شده است و نباید آن را ارزان بفروشیم.

رافع با بیان اینکه فرش یک اثر بی بدیل است و تکرار نمی شود گفت: به شدت نیازمند محتوا سازی و روایتگری هستیم.

وی یادآوری کرد: فرش استان همدان با این طرح و نقش‌های ماندگار و صاحب نام و نشان می تواند با معرفی درست در بازارهای بین المللی خوش بدرخشد.

فرش دستباف برای رونق در بازارهای جهانی نیازمند تبلیغات است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: وی خاطرنشان کرد: فرش اقتصاد اصلی و مکمل در روستاهاست و نیاز داریم این هنر صنعت اصیل در برنامه هفتم جایگاه ویژه بیابد.

وی با قدردانی از مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان درخصوص ساماندهی بافندگان افزود: احیای نقشه ها و شناسنامه دار کردن فرش این منطقه نیازمند پیگیری است و بی تردید مورد حمایت ما قرار می گیرند.

رافع از پیگیری نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار درخصوص پیگیری مطالبات بافندگان قدردانی کرد و گفت: در سالهای اخیر با کمبود بودجه بیمه بافندگان مواجه است و از نمایندگان مجلس خواستار اختصاص ردیف بودجه بیمه در سال ۱۴۰۳ به صورت ثابت و مشخص هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha