دولت و ملت عراق رشادت های حاج قاسم سلیمانی را در شکست داعش فراموش نخواهند کرد
عکس از رضا خوش لهجه

بغداد -  ایرنا  - رییس سندیکای مطبوعات عراق روز پنجشنبه در دیدار هیات رسانه ای ایران که به عراق سفر کرده است گفت: دولت و ملت عراق حمایت های جمهوری اسلامی ایران و بویژه رشادت های حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در شکست داعش را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر «موید اللامی» روز پنجشنبه در دیدار هیات رسانه ای کشورمان که به عراق سفر کرده است گفت جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به یاری ملت عراق در مبارزه با داعش و تروریسم بین الملل شتافت که هیچ کشور خارجی دست ما را نگرفت.

دولت و ملت عراق رشادت های حاج قاسم سلیمانی را در شکست داعش فراموش نخواهند کرد

وی از ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه و با پیوندهای عمیق دینی و مذهبی و فرهنگی یاد کرد و گفت ما قدردان حمایت های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دکتر اللامی دیپلماسی رسانه ای و نقش رسانه ها را در تنویر افکار عمومی مهم و اثربخش دانست و ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری های رسانه ای دو کشور تقویت گردد.

وی با اشاره به سفر گذشته خود به ایران و بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی جایگاه ایرنا را در عرصه رسانه ای ایران مهم دانست و آمادگی سندیکای مطبوعات عراق را برای گسترش همکاری ها با ایرنا اعلام کرد.

رضا خوش لهجه مدیرکل اخبار خارجی ایرنا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم دکتر علی نادری مدیرعامل ایرنا آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری های رسانه ای با رسانه های عراق اعلام کرد.

وی گفت ملت ایران قدردان میهمان نوازی دولت و ملت عراق بویژه در ایام اربعین هستند و ما عراق را خانه دوم خود می دانیم.

دولت و ملت عراق رشادت های حاج قاسم سلیمانی را در شکست داعش فراموش نخواهند کرد

در این دیدار همچنین هیات ایرانی فرارسیدن روز عید الصحافه را به رییس سندیکای مطبوعات عراق تبریک گفت.

۱۵۰ سال پیش در چنین روزی نخستین روزنامه عراق با عنوان الزورا تاسیس شد. مطبوعات عراق هرساله آیین های ویژه ای را در چنین روزی برگزار می کنند.

هیات ایرانی همچنین هدیه ای به رسم یادبود به رییس سندیکای مطبوعات عراق تقدیم کرد.

به گزارش ایرنا، هیات رسانه‌ای ایران که به دعوت جریان حکمت ملی عراق و به منظور تقویت روابط میان دو کشور به بغداد سفر کرده است، چهارشنبه با سید عمار حکیم دیدار کردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار بر اهمیت روابط عراق و ایران و راه‌های گسترش آن در همه عرصه‌ها تأکید کرد.

همچنین امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران پیشتر درباره راهپیمایی اربعین به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی مسلمانان و همکاری ایران و عراق در این رویداد گفت: راهپیمایی اربعین یک ظرفیت بین‌المللی و بسیار بزرگ است و اغلب طیف‌ها و قشرهای مختلف مردم عراق در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این، سالانه میزبان ۲۰ تا ۳۰ میلیون زائر از کشورهای مختلف با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون در مدت زمان اربعین هستیم که با توجه به این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها می‌توانیم برای انتقال فرهنگ و هنر بهره ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha