وزیر جدید جهاد کشاورزی فردی جهادی، انقلابی و متخصص است

گرگان - ایرنا - نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: «محمدعلی نیکبخت» که امروز با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد، فردی جهادی، انقلابی و متخصص است.

رمضانعلی سنگدوینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در واقع قلب امنیت غذایی کشور است و خود امنیت غذایی کشور مهمترین بخش کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که صحبت از جهاد کشاورزی می‌کنیم، در کنار موضوع کشاورزی، موضوع اقتصادی و حتی صنایع تبدیلی نیز مطرح است.

وی تصریح کرد: براساس این موارد مذکور، باید فردی در راس تصدی‌گری این وزارتخانه قرار بگیرد که شناخت کافی از مجموعه داشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیکبخت با توجه به مذاکراتی که با نمایندگان داشته است، فردی توانمند و دارای شایستگی پذیرش این مسوولیت را دارد.

سنگدوینی افزود: نیکبخت فردی که می‌تواند با مجموعه‌ای از افراد کارآمد و باسابقه این وزاتخانه عریض و طویل را به سرانجام خوبی برساند و در بحث امنیت غذایی، اقتصادی و صنایع تبدیلی وابسته به این حوزه، تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزی بین ۷۵ تا ۸۰ درصد آب کشور را مصرف می‌کند، فردی که به این مسوولیت می‌رسد باید طرح و برنامه در خصوص مدیریت مصرف آب و بهره‌وری بیشتر در این حوزه نیز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیکبخت فردی است که از مدیریت شهرستان پله‌های ترقی را براساس شایسته‌سالاری و علم و دانش تا سطوح معاون اقتصادی وزیر و مدیرعامل تعاون روستایی طی کرده و امروز با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد.

سنگدوینی اضافه کرد: در کارنامه عملی نیکبخت نیز مدیریت اجرایی طرح آبرسانی با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان و بلوچستان نیز دیده می‌شود که این عملکرد نیز بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده، به این نتیجه رسیدم که مجموعه مدیریتی و کارکنان خانواده بزرگ جهاد کشاورزی در پذیرش نیکبخت به عنوان وزیر جهاد کشاورزی آمادگی و پذیرش کامل و بالایی دارند، زیرا این گزینه وزیر، از جنس همین وزارتخانه است و مجموعه همکاران به راحتی می‌توانند با وی همراهی و همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: البته هرچند یک وزیر در هر وزارتخانه‌ای سیاست‌های کلان اجرایی و مدیریتی را برنامه‌ریزی می‌کند و مجموعه پایین‌دست آن کارها را برای رسیدن به اهداف پیگیری می‌کنند، اما خود برنامه‌ریزی در سیاست‌های کلان نیازمند فرد متخصص و متعهد است که نیکبخت این ویژگی شاخص و بارز را داراست.

وی ادامه داد: در حوزه گندم که یک محصول استراتژیک برای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، نیکبخت با شناخت و آگاهی که دارد، می‌تواند در جهت حل مشکلات موجود این مسیر گام بردارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی اینکه نگذارید وزارتخانه‌های کشور به ویژه وزراتخانه‌های حساس همچون جهاد کشاورزی با سرپرستی اداره شود و وضعیت وزیر مربوطه زودتر تعیین تکلیف شود، گفت: بدون شک براساس این بیانات و فرمایشات معظم له که فصل‌الخطاب کارها و برنامه‌های همه ما مدیران و مسوولان باید باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و بررسی و آگاهی رای اعتماد دادند.

سنگدوینی در خصوصی همراهی مجلس انقلاب و دولت مردمی اظهار کرد: در دیدار چندی قبل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس مجلس گزارش‌هایی ارائه دادند که نشان داد قوانین خوبی برای تسهیل و تسریع در امور و انجام کارهای دولت به خصوص در حوزه اشتغال تصویب کرده که نیز یک نمونه همراهی مجلسیان با دولت در زمینه حل دغدغه دولتمردان است.

وی افزود: در این بخش می‌توان به قوانین مصوب شده در خصوص کسب و کار و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره هم کرد که مسیر را برای اجرای برنامه‌های دولت همراه کرده است.

وی تصریح کرد: البته تمام این قوانین و مقرراتی که نمایندگان مجلس مصوب می‌کنند، در راستای خدمت‌رسانی و نفع مردم است که نمونه بارز و شاخص آن را می‌توان در رد ایجاد سازمان بازرگانی و تصویب ایجاد وزارت بازرگانی نام بُرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در جهت رفع مشکل مردم و مسیر حرکتی به منظور رشد و توسعه کشور با یک برنامه‌ریزی مشخص و مدون، نیازمند همراهی تمامی قوا و دستگاه‌هایی اجرایی هستیم که خوشبختانه این همراهی برای قرار گرفتن در یک مسیر حرکتی مشخص در این دولت و مجلس دیده می‌شود.

سنگدوینی یادآور شد: رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به گزینه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت و بدون شک رای اعتماد به این وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نمونه ملموس همراهی مجلس انقلابی با دولت مردمی است تا همه با هم بتوانیم مشکلات مردم به خصوص در حوزه معیشت و اقتصاد را حل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha