مدیریت سیلاب‌های شمال غرب سبزوار نیازمند برنامه‌ای جامع است

سبزوار- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت رواناب در شمال غرب سبزوار و هدایت آب‌های ناشی از سیلاب‌ها نیاز به برنامه‌ای جامع و کارشناسی شده دارد.

به گزارش ایرنا، جواد خدایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی شهرستان سبزوار به خبرنگاران اظهار کرد: کارگروه زیربنایی استان فرصتی یک ماهه برای امور منابع آب ناحیه سبزوار و شهرداری این شهر تعیین کرده تا طرح و برنامه خود را برای مدیریت سیلاب‌های شمال غرب سبزوار ارائه دهند.

وی تصریح کرد: اجرای سازه‌های حفاظتی و مدیریت سیلاب‌های شمال غرب سبزوار که در محدوده و حریم شهری نیز قرار دارد، مستلزم همکاری و تقسیم کار بین شهرداری و امور منابع آب ناحیه این شهرستان است.

خدایی همچنین با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: سبزوار در اجرای این طرح و تامین زمین از شهرهای پیشرو در خراسان رضوی است که می توان آثار آن را در شهر مشاهده کرد.

وی افزود: با توجه به پیگیری ها برای واگذاری زمین به صورت قطعات ویلایی ۲ واحدی و ساخت مسکن با مشارکت مردم، انتظار می رود تا هفته دولت، فرایند آماده‌سازی زمین ها برای اجرای این طرح در سبزوار به سرانجام برسد.

وضعیت راه‌های خراسان رضوی مطلوب نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: وضعیت راه‌های ارتباطی این استان اصلا مطلوب نیست که بخشی از این عقب ماندگی در حوزه راهها، ناشی از تجمیع و انباشت طرح ها از سالیان گذشته است.

خدایی افزود: هم اینک عملیات بهسازی راههای ارتباطی شامل لکه گیری و روکش آسفالت در مسیرهای اصلی استان همچون مسیر سبزوار- نیشابور - مشهد آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، وقوع سیلاب یکی از پدیده های معمول سالهای اخیر در شهر کویری سبزوار است که علاوه بر ایجاد نگرانی برای شهروندان، تهدیدی برای زیرساخت های شهری به شمار می آید، از این رو ساخت سازه های حفاظتی در این شهر برای مقابله با سیلاب امری اجتناب ناپذیر است.

شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha