۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85141467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در ایروان: سه میلیارد دلار صادرات به ارمنستان هدف گذاری شده است

زنجان - ایرنا - سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، سه میلیارد دلار صادرات از کشور به ارمنستان هدف گذاری شده که این میزان دست یافتنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی سبحانی روز پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه زنجان می تواند مکمل تجاری و اقتصادی خوبی برای کشور ارمنستان باشد، اضافه کرد: استان زنجان در سال گذشته ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که با وجود ظرفیت‌های بالا، سهم کشور ارمنستان از آن ۲۵ صدم درصد بوده است.

وی با بیان اینکه واردات کشور ارمنستان هشت و نیم میلیارد دلار است، اظهار کرد: از این میزان سهم ایران کمتر از ۱۰ درصد بوده که طبق پیش بینی ها برنامه ریزی بر سه میلیارد صادرات دلار هدف گذاری شده است.

سبحانی با بیان اینکه در بخش اقتصادی هم فعالیت در صنایع زودبازده ارمنستان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: هرچند ارمنستان جمعیت سه میلیون نفری دارد ولی باید این کشور را به سبب عضویت در اتحادیه اوراسیا دروازه‌ ورود به بازار ۲۰۰ میلیونی ببینیم.

سفیر جدید ایران در کشور ارمنستان ادامه داد: با توجه به توافقات این کشور با اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی می توان از این ظرفیت برای صادرات مجدد کالاها و کاهش تعرفه ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه ها از سوی کشور ارمنستان به تسهیل صادرات کمک می کند، گفت: در این خصوص باید تسهیلات قانونی فراهم کنیم که راه اندازی دفتر تجاری زنجان در ارمنستان ایده بسیار خوبی است.

سبحانی نسبت به سرمایه‌گذاری سلامت و گردشگری در ارمنستان اشاره کرد و افزود: صادرات داروهای ایرانی به ارمنستان هم باید انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کار ما بنگاه داری نیست بلکه هموار کردن و تسهیلگری فعالیت تجار در این کشور است و در این میان دولت تعامل با کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داده است.

به گفته سفیر ایران در ارمنستان، دیپلماسی به معنی صلح است که دستاوردهای آن، امنیت و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فناوری خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha