۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85141558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارگاه فرهنگی عفاف و حجابِ محله‌محور در گیلان تشکیل شد

رشت - ایرنا - قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور روز پنجشنبه با حضور مسئولان و فعالان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان در تالار مرکزی رشت راه‌اندازی و در کانون‌های مساجد تشکیل شد.  

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه راه‌اندازی این قرارگاه فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ناهنجاری‌های شهری که دغدغه‌مندان را نگران کرده بحث زیر سوال رفتن حجاب و عفاف در جامعه است. معتقدیم مساله حجاب و تقویت زیست عفیفانه باید توسط مردم راهبری، مدیریت، پشتیبانی شده و ارتقا یابد.

رضا ثقتی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری ما بعنوان عملیاتی‌ترین بستر فعالیت‌های فرهنگی، هنری در مساجد ماموریتی دارند که باید با رویکرد فرهنگ و هنر در راستای ارتقای سطح زیست عفیفانه در محلات و تقویت عفاف و حجاب و فعالیت‌های فرهنگی، هنری در این حوزه را راهبری کنند.

وی تصریح کرد: این قرارگاه برای نخستین‌بار در کشور تشکیل شد تا با کارکرد فرهنگی، هنری و اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در محلات آسیب‌ها را کاهش دهد، ماناترین، اثرگذارترین و نافذترین ابزاری که می‌تواند در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی را محدود کند و از اثرات آن بکاهد ابزار فرهنگ و هنر است که زبانی مشترک و قابل فهم برای آحاد مردم جامعه می‌باشد.

وی؛ مدیران کانون‌های مساجد را پرچم‌داران حوزه فرهنگی در محلات با رویکرد عفاف و حجاب دانست و افزود: از امروز این ماموریت در محلات به این مدیران واگذار شده که برنامه‌هایی در بستر فرهنگ و هنر داشته باشند. انجام تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس، کارگاه‌های آموزشی، فعالیت‌های گفتمان محور و رویکردهای چهره به چهره از اقدامات فرهنگی این رویداد است که با پشتیبانی نهادهای فرهنگی و توسط خود مردم انجام خواهد شد.

مخاطب شناسی در قرار گاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور

مشاور فرهنگی و هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم هم در این مراسم با تاکید بر مخاطب شناسی در انجام فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه عفاف و حجاب محله محور گفت: باید با مخاطب شناسی و دسته بندی مشخصات، علت این نافرمانی را پیدا کنید در غیر اینصورت نمی‌توانید به درستی گفت و گو و موضوع را تبیین نمایید.

احمد مقیمی اضافه کرد: این قرارگاه به دلیل محله محور بودن به شناخت شما از افراد کمک می کند که چگونه با افرادی که نافرمانی می‌کنند برخورد کنید و گاه باید برای مخاطب به صورت مستمر و دائم وقت بگذارید.

وی از مدیران کانون‌های مساجد خواست از ۲ قطبی سازی پرهیز کرده و حواسشان باشد تعصب افراد را تحریک نکنند و افزود: در اجرای این طرح باید با مخاطب تعامل کرده و او را گرفتار لجبازی نکنید، هوشمند بودن، هدفمند بودن، روشمند بودن و مخاطب شناسی در امور به پیشبرد اهداف شما کمک خواهد کرد.

در این قرارگاه ۱۰۰ نفر از کانون های فرهنگی، هنری مساجد شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha