۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85141592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت کشاورزی خراسان رضوی به اندازه پنج استان کشور است+فیلم

گناباد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ظرفیت کشاورزی خراسان رضوی به تنهایی معادل پنج استان کشور است، از وزیر جهاد کشاورزی خواسته می‌شود به این استان اختیارات ویژه‌ای برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه بدهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا قنبری روز پنج شنبه در جمع فعالان و اعضای تشکل‌های بخش کشاورزی گناباد افزود: سند تحول بخش کشاورزی استان خراسان رضوی در دست تدوین است، در این سند کلیه مزیت ها و ظرفیت های این بخش در زمینه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تدوین سند تحول بخش کشاورزی خراسان رضوی علاوه بر مسوولان ذیربط، رویکردها و اقدامات حمایتی سایر دستگاه‌های اجرایی باید مبنی بر راهبردهای سند فوق انجام شود.

رییس جهاد کشاورزی بیان کرد: نرخ عرضه محصولات تولیدی بخش کشاورزی و از جمله تولیداتی که از محل یارانه ها در خراسان رضوی تولید می شوند باید مشمول قیمت گذاری دستوری قرار گیرد و نظارت مسوولان بر نرخ گذاری آنها در بازار افزایش یابد.

وی بر لزوم افزایش نظارت مسوولان بر قیمت کالاهای تولیدی این بخش در بازار مصرف تاکید کرد.

قنبری با اشاره به کمبود منابع آبی در استان خراسان رضوی خواستار توسعه کشت های کشاورزی با روش‌های آبیاری تحت فشار و زیر سطحی برای استفاده بهینه آب برای کشاورزی و دامداری در این استان شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی تصریح کرد: توجه به این مساله راندمان تولید کشاورزی را ۳۰ درصد افزایش می دهد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی توجه به زنجیره تولید محصولات کشاورزی و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها در قالب مجتمع های دامداری و کشت‌های گلخانه ای را لازمه رونق و بهبود فعالیت در این بخش‌ها و بهره برداری اصولی از پتانسیل‌های موجود دانست.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت محصول پسته قرار دارد، تصریح کرد: راندمان تولید پسته در هر هکتار کمتر از یک تن در این استان است و باید با برنامه ریزی دقیق افزایش یابد.

قنبری با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گناباد افزوذ: این شهرستان در زمینه های باغبانی، دامداری و طیور از قطب های مهم این استان به شمار می رود.

اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال برای مرمت ۳۳ رشته قنات گناباد

فرماندار گناباد هم گفت ۲۲۰ میلیارد ریال برای احیا و مرمت ۳۳ رشته قنات این شهرستان طی سال گذشته و سال جاری تخصیص یافته است.

رضا نصیری با بیان ظرفیت های جهاد کشاورزی گناباد در بخشهای مختلف خواستار اختصاص اعتبار برای راه اندازی واحد تولیدی مرغ مادر و توسعه کشت محصولات کشاورزی در اراضی شیب دار این شهرستان شد.

هزار و ۳۴۴ بهره بردار در بخشهای مختلف کشاورزی و دامداری گناباد فعالیت دارند و ۲۳۵ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز سالانه این بخش از چهار حلقه چاه و ۶۰۰ رشته قنات و ۱۰۶ دهنه چشمه تامین می شود.

۹۰ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ و تولید ۱۴ هزار تن گوشت سفید و سه هزار تن تخم مرغ در شهرستان گناباد فعال است.

۲۱ تا ۲۶ خردادماه هفته جهاد کشاورزی نام‌ذاری شده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha