ثبت اشتغال سامانه رصد چهارمحال و بختیاری به یک‌هزار مورد رسید
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از ایجاد و ثبت یک هزار و یک شغل در سامانه رصد این استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این در حالیست که تعهد امسال ایجاد اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی ۲۰ هزار و ۱۹ شغل است و دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات مربوطه اهتمام بیشتری به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مولوی روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال این استان اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد تعهد اشتغال استان برعهده ۱۰ دستگاه اجرایی است به طوری که باید امسال در حوزه کشاورزی هشت هزار و ۶۴۶ شغل، در حوزه گردشگری و خدمات ۷۳۵ شغل و در صنعت نیز ۲ هزار و ۷۴۸ شغل ایجاد شود.

وی ادامه داد: سال گذشته استان بیشتر از تعهد تکلیفی خود اشتغالزایی کرد و تمامی شهرستان ها به تعهد خود عمل کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از ابلاغ ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان خبر داد و گفت: این تسهیلات باید تا پایان مهر جذب شود.

ثبت اشتغال سامانه رصد چهارمحال و بختیاری به یک‌هزار مورد رسید

مولوی افزود: از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۲۱ میلیارد تومان به اشتغال زنان سرپرست خانوار، مددجویان و مادران دارای فرزند ۲ قلو با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تخصیص یافته است.

هدفگذاری برای تکمیل ۲ زنجیره ارزش

ثبت اشتغال سامانه رصد چهارمحال و بختیاری به یک‌هزار مورد رسید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به برنامه ابلاغی وزارت کشور در راستای توسعه استان اشاره کرد و گفت: این برنامه دارای ۱۱ هدف، ۲۱ برنامه و ۱۰۳ فعالیت است.

محمدکاظم منزوی افزود: مهار تورم، افزایش بهره‌وری اقتصادی، رصد و پایش مستمر وضعیت عرضه کالاهای اساسی و پرمصرف، رصد و پایش وضعیت آرد و نان، ساماندهی تشکل‌های صنفی، تخصصی و توسعه صادرات غیردولتی از مهمترین اهداف و برنامه‌های این سند است.

وی، توسعه زنجیره‌های ارزش را مهمترین برنامه استان برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: در برنامه وزارت کشور توسعه زنجیره ارزش راهبردی برای استان مورد تاکید قرار گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در همین راستا دست‌کم باید ۲ زنجیره ارزش در استان تکمیل شود که بزودی کارگروهی در این زمینه فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۰.۱ درصد اعلام شده که در رتبه ششم کشور قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha