۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85141694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاههای کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- طرح پایش و غربالگری زندانیان حاضر در ندامتگاه‌های کردستان با حضور رییس کل دادگستری استان، معاونان، قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان در ندامتگاه مرکزی سنندج اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در حاشیه این مراسم اظهار کرد : هدف از اجرای این طرح ، رسیدگی به مشکلات زندانیان و به ویژه کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان در چارچوب قانون و مطابق با دستور رییس قوه قضاییه است.

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، اضافه کرد: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط، تخفیف مجازات و دیگر شرایط هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق ، ضمن تناسب صدور قرارهای تامین با جرم ارتکابی متهمان، در حد امکان قرارهای مذکور به بازداشت متهمین منجر نشود و استفاده از تاسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

این طرح همزمان در ندامتگاه مرکزی سنندج و سایر ندامتگاه‌های سطح استان با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و ۱۴۴ نفر از قضات شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

در مجموع ۲۹۲ مورد از تاسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان کردستان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط با اعطای پابند الکترونیکی ،تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha