مسابقات جهانی کونگ‌فو آبان ماه سال جاری در ایران برگزار می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی کشور گفت: اولین دوره مسابقات جهانی این رشته ورزشی آبان ماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

رضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: کونگ‌فو ورزشی تمام ایرانی و برگرفته از آداب و سنن و فرهنگ اسلامی است و تلاش داریم که آن را به نام ایران اسلامی برای اولین بار میان رشته‌های موجود ورزشی در عرصه جهانی به ثبت برسانیم.

وی بیان کرد: به منظور برقراری با دستگاه‌های متناظر جهانی همچون «گایس» و تایید احراز این‌ رشته ورزشی که بسیار سخت است، باید بتوانیم حداقل یک دوره مسابقات جهانی برگزار کنیم.

وی یادآور شد: هر رشته ورزشی به راحتی نمی‌تواند عضویت در «گایس» را بگیرد، زیرا شرایط و فیلترهای بسیار سختی دارند.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی گفت: مسابقات جهانی مورد تایید، باید در ۲ بخش مردان و زنان برگزار شود و کشورهای شرکت کننده باید حداقل از سه قاره باشند.

حیدری تاکید کرد: همچنین شرط مهم حضور کشورها در مسابقات جهانی، داشتم معرفی‌نامه معتبر از کمیته ملی المپیک کشورهای خود است که در غیر این صورت هزینه و حضور در مسابقات ارزشی نخواهد داشت.

وی افزود: برای برگزاری مسابقات جهانی کونگ‌فو که قرار است آبان ماه سال جاری برگزار شود، مذاکرات اولیه را با حامی مالی انجام دادیم و به نتایج قابل قبولی دست یافتیم.

وی ضمن قدردانی از شخص وزیر ورزش و جوانان و مجموعه همکاران این وزارتخانه و رییس و دبیر کمیته ملی المپیک و مجموعه همکاران این کمیته در جهت حمایت همه جانبه از این رشته ورزشی و همراهی همه جانبه در خصوص میزبانی مسابقات جهانی، تصریح کرد: این رشته تمام ایرانی و برگرفته از آداب، سنن و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، به نام یک شخص نیست، بلکه به نام ایران در جهان ثبت خواهد شد.

مسابقات جهانی کونگ‌فو آبان ماه سال جاری در ایران برگزار می‌شود

حیدری تاکید کرد: در صورت موفقیت در این مسیر، کونگ‌فو اولین رشته ورزشی خواهد بود که در جهان به نام کشورمان ثبت خواهد شد.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی گفت: مسابقات جهانی در این شرایط اقتصادی کشور، با حضور ۵۰ کشور برگزار خواهد شد و ۶۰ نفر از مقامات عالی رتبه ورزشی جهان به ایران خواهند آمد.

وی یادآور شد: رشته ورزشی کونگ‌فو و هنرهای رزمی در کشور، عضو افتخاری کمیته ملی المپیک است و همه ۶۶ عضو اصلی این کمیته به عضویت افتخاری این فدراسیون در این مجموعه رای مثبت، قاطع و موافق دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha