۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85141862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۷ میلیارد ریال برای مقابله با کم آبی در خواف اختصاص یافت

گناباد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۳۲۷ میلیارد ریال از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای اجرای طرحهای آبرسانی و کاهش مشکلات کم آبی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تخصیص یافت.

محسن چهکندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش مصارف آب و افزایش گرمای هوا در شهرستان خواف، مخازن موجود با افت جدی و بحرانی روبرو شده است.

وی تصریح کرد: با تجهیز و نوسازی شبکه های انتقال آب در مجموع به طول حدود ۲۴ هزار متر در بخشهای مختلف و مناطق شهری و روستایی خواف علاوه بر افزایش راندمان تولید آب، مشکل آبرسانی با تانکر در برخی مناطق روستایی رفع شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف اظهار داشت: در این راستا علاوه بر مناطق شهری مشکل تامین آب شرب بیش از ۲۰ روستای این شهرستان مرتفع و مردم آنها از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

چهکندی از جمله این اقدامات را اجرای خط انتقال و تکمیل برق رسانی تجهیزات آبرسانی شهر خواف، رفع مشکل آبرسانی با تانکر ۱۵ روستای بخش مرکزی با احداث خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاز و غیره ذکر کرد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha