۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۳:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85141866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه مجارستان : امنیت انرژی کشور بدون روسیه غیرممکن است

تهران- ایرنا- پیتر شیارتو وزیر خارجه مجارستان گفت که بدون واردات از روسیه، تضمین امنیت انرژی در کشورش غیرممکن است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شیارتو پنجشنبه در سخنانی در اجلاس بین‌المللی اقتصاد در سنت پیترزبورگ با اشاره به احتمال عرضه محدودتر انرژی روسیه و احتمال مناسب نبودن شرایط آب و هوایی گفت که انتظار می‌رود زمستان آینده سخت‌تر باشد.

وی افزود که همکاری‌های فعلی مجارستان و روسیه عمدتا در حوزه‌هایی مانند دارو، پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی است که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است.

شیارتو تاکید کرد: البته مهمترین مساله همکاری ما در حوزه انرژی است که بدون آن تضمین امنیت انرژی مجارستان غیرممکن است. بنابراین باید سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت نیروگاه برق هسته‌ای «پاکس» مجارستان باید تسریع شود.

وی افزود که اوکراین هزینه انتقال انرژی روسیه به مجارستان از طریق خط لوله نفت دروژبا را افزایش داده اما انتقال نفت از این خط لوله بدون وقفه ادامه دارد.

شیارتو تاکید کرد که توافقنامه انتقال گاز روسیه به مجارستان به تازگی نهایی شده است و در صورت بهای آن، مجارستان این امکان را خواهد داشت که پرداخت بهای آن را با تاخیر انجام بدهد.

وزیر خارجه مجارستان هفته گذشته گفت که کشورش همچنان حفظ کانال‌های ارتباطی با روسیه را برای یافتن راه‌هایی جهت حل و فصل صلح در اوکراین ضروری می‌داند.

وی ادامه د اد : مساله اصلی که در شرایط کنونی اهمیت دارد، چگونگی دستیابی به صلح در اوکراین است که ارتباط با روسیه یکی از ابزارهای اصلی آن است.

شیارتو خاطرنشان کرد: همتای روس من سرگئی لاوروف در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در اوایل ماه مارس در دهلی نو با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار کوتاهی داشت و من هم همچنان به ارتباط با لاوروف ادامه می‌دهم چون در غیر این صورت امید به صلح از بین خواهد رفت.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که مناقشه اوکراین بطور حتم در میدان جنگ پایان نخواهد یافت و تنها در پای میز مذاکره خاتمه به این درگیری ممکن می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha