۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85141948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی ۲۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در خراسان‌شمالی هدفگذاری شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بهسازی و آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان هدف گذاری شده است که در سالجاری عملیاتی خواهد شد.

مهدی رشیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اینک ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی خراسان شمالی در حال بهسازی و آسفالت است که به زودی تکمیل خواهد شد.

به گفته وی؛ ۱۵۳روستای بالای ۵۰ خانوار خراسان شمالی از راه روستایی مناسب برخوردار نیستند.

رشیدی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی مناسب در خراسان شمالی، انقلابی در حوزه راه های روستایی استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به میزان بهره مندی روستاییان خراسان شمالی از راه مناسب، گفت: یکی از عقب ماندگی ها در استان بهره مندی از راه ها به ویژه در حوزه روستایی است که در این راستا در یکسال اخیر ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شد و با بهره برداری از این راه ها شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۲ درصد ارتقا یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با این وجود هنوز هم در حوزه راه ها ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم که جبران آن نیازمند بهره گیری ظرفیت سایر نهادها برای سرعت بخشیدن به پروژه های راهسازی در محورهای روستایی دارد.

تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح راه بجنورد-جنگل گلستان

رشیدی گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تخصیص یافته است.

وی افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی برای پروژه راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان مدت ها متوقف بود اما این طرح با تخصیص اعتبارات مصوب سفر دولت به استان فعال شد.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha