۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85141964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت پروژه های بزرگی برای روان سازی ترافیک البرز طراحی کرده است  

کرج – ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اهمیت ترافیکی و ترانزیتی این استان اعلام کرد: پروژه های بزرگی برای روان سازی این استان به عنوان شاهراه ارتباطی ایران در دولت سیزدهم تعریف شده است.

رضا خالقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اتصال آزادراه شهید سلیمانی به آزاد راه غدیر یکی از پروژه های مهم ارتباطی است که برای اجرای آن برنامه هایی در دستور کار است .

وی ادامه داد: اکنون آزاد راه شهید سلیمانی به طول ۱۷.۵ کیلومتر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آزاد راه شهید همت در شرق کرج را با گذر از ارتفاعات شمالی کرج به غرب البرز متصل می کند.

دولت پروژه های بزرگ برای روان سازی ترافیک البرز تعریف کرده است  

خالقی گفت : هر چند آزاد راه شهید سلیمانی توسط شهرداری کرج در دست ساخت است اما دولت متعهد به تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز بیان کرد: احداث آزاد راه جنوبی البرز در قالب سه طرح به طول بیش از ۵۵ کیلومتر برنامه دیگر دولت سیزدهم است که در سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ مصوبه آن اخذ شده است.

خالقی افزود: این آزاد راه پس از دریافت مجوز لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت آزادراه جنوبی البرز که از شهرهای فردیس، محمدشهر، ماهدشت و شهرستان های چهارباغ و ساوجبلاغ می گذرد و به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود را بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: احداث این آزاد راه ها نقش کلیدی در روان سازی ترافیک البرز دارد.

وی به موضوع سه طبقه شدن آزاد راه تهران – کرج اشاره کرد و افزود: مطالعه این طرح در دست اقدام است.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

آزاد راه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر بین استان های قزوین ، البرز، مرکزی، قم، تهران و سمنان احداث شده است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی البرز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha