دور جدید مذاکرات هسته‌ای، عزت‌مندانه و در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به آغاز دور جدید گفت و گوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای غربی تصریح کرد: این مذاکرات در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و در چارچوب و خطوط قرمز تعیین شده توسط معظم له، عزت‌مندانه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مردم گنبدکاووس افزود: در این دور از مذاکرات هسته‌ای هیچ تفاوتی بین مذاکرات مقامات ایرانی با سیاست میدان جمهوری اسلامی، برخلاف دوره‌های گذشته، حس نمی‌کنیم و در کنار رونمایی از موشک جدید «فتاح»، مذاکرات هم در حال انجام است و کسی نیز به آن اعتراض نمی‌کند.

وی بامهم دانستن دور جدید مذاکرات هسته‌ای و با ابراز امیدواری از تاثیر مثبت آن بر اقتصاد کشور و زندگی مردم تا پایان امسال اضافه کرد: در این دور از مذاکرات، منویات و خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب از جمله محفوظ ماندن سطح غنی سازی ۶۰ درصد، استمرار پژوهش‌های هسته‌ای و گره نزدن آن با اقتصاد داخلی، رعایت می‌شود.

حجت الاسلام ترابی همچنین بابیان اینکه دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی صرفا درحوزه دفاعی و ساخت موشک نیست، ادامه داد: این دانش بسیار مهم که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید ویژه دارند، در تولید انواع «نانو داروها»، درمان‌های پزشکی و دیگر حوزه‌ها بسیار موثر است و نیاز داریم تا رسانه‌های ارتباط جمعی و انقلابی ما در این خصوص بیشتر به مردم اطلاع رسانی کنند.

خطییب جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به امضای برخی تفاهم نامه‌ها و ایجاد ائتلاف‌های اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه، بیان داشت: همه این اقدامات در راستای تسریع در خارج شدن آمریکا از منطقه خلیج فارس و تقویت جبهه مقاومت برای به زانو درآوردن رژیم غاصب و جعلی اسرئیل است.

وی به سرعت تحولات جهانی از جمله تلاش کشورها برای جایگزین کردن ارزهای منطقه‌ای به جای دلار و افول آمریکا در جهان هم اشاره کرد و گفت: تحقق این سیاست به جمع کردن بساط تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی کمک می‌کند ضمن اینکه اگر قرار است جایگاه انقلاب، گفتمان امام و منافع ملی خود را در دنیا و نظم نوین جهانی بیش از پیش ارتقا داده و تضمین کنیم باید نسبت به تقویت امنیت داخلی و مرزهای خود با همکاری و همراهی بیشتر مردم و مسوولان اقدام کنیم.

حجت الاسلام ترابی با گرامیداشت برخی مناسبت‌ها از جمله هفته محیط زیست و جهادکشاورزی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دادن رای اعتماد به د وزیر آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت قدردانی کرد و افزود: این اقدام مجلس که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب صورت گرفت باعث خوشحالی و مایه افتخار ملت ایران شد که این ۲ وزارتخانه مهم را از نداشتن وزیر نجات دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha