۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85142077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه آستارا: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: صنعت هسته‌ای به عنوان دانشی خط‌شکن با فراورده‌ها و اثرهای متنوع، کلید پیشرفت کشور در حوزه‌های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در زمینه‌های مختلف کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت، محیط زیست، آب و ساخت نیروگاه اظهار کرد: صنعت هسته‌ای از نظر تنوع و فراوانی کاربردها و به عنوان یک دانش صف‌شکن و تبلور توانستن، کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف است.

وی با تبیین فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دانشمندان و فعالان صنعت هسته‌ای افزود: صنعت هسته‌ای از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار قدرت ایران در عرصه بین المللی است و باید در کنار بهره‌مندی کامل از این صنعت در چارچوب قوانین و تعهدهای صحیح بین المللی تلاش کنیم؛ ضمن آگاهی مردم از نتیجه این دانش بزرگ و اثرهای آن در زندگی مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: علت مخالفت غربی‌ها با کشور ما و اعمال این همه فشار، تهدید و تحریم به خاطر موفقیت در این صنعت و داشتن دانش آن است، چرا که وقتی دانش و توانایی علمی-صنعتی در اختیار کشوری بود، دیگر بدون وابستگی مسیر پیشرفت را طی می‌کند و هیچ قدرتی جلودار آن نخواهد بود.

وی حضور رییس جمهور در کشورهای حوزه آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا را یکی از نشانه‌های قدرت ما و شکست دشمن دانست و اضافه کرد: امروز سیاست خارجی ما معطل چند کشور غربی نیست و هر جا که احساس کنیم می‌توانیم منافع خود را در آنجا تامین و گسترش دهیم، حضور پیدا خواهیم کرد.

باقری ارومی بیست و هفتم خرداد سالروز تاسیس جهادسازندگی به دستور حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت و از اقدام شایسته زحمتکشان جهاد کشاورزی در شهرستان آستارا تقدیر کرد و گفت: توسعه کشاورزی با اقدام‌های جهادگونه باید موجب توسعه سفره مردم و ایجاد امنیت پایدار غذایی شود.

وی همچنین ۳۰ خرداد، سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید را گرامی‌داشت و عنوان کرد: دانشگاهیان، استادان و دانشمندان باید از چهره‌هایی مانند شهید چمران الگو بگیرند که علم را در کنار ایمان و تعهد برای خدمت به انقلاب اسلامی به‌کار گرفت و در آخر نیز با شهادت به مزد و پاداش مجاهدت‌های خود رسید.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به فرا رسیدن ماه قمری ذی‌الحجه به عنوان دومین ماه حرام در تعالیم اسلامی و ماه موسم عظیم حج و انجام مناسک ابراهیمی، به اهمیت و ارزش معنوی این ماه و تدارک معنوی در آن به ویژه دهه نخست این ماه و فرصت مناسب برای چله گرفتن تا عاشورای حسینی پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha