محموله ۲۶ تُنی چوب قاچاق در مهاباد کشف شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85142150
محموله ۲۶ تُنی چوب قاچاق در مهاباد کشف شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: محموله چوب قاچاق به وزن ۲۶ تن در این شهرستان کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

سید انور حسینی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محموله درختان جنگلی زیر درختان باغی جاسازی شده بود، افزود: این درختان در شهرستان‌های همجوار قطع و بارگیری شده و در محور تردد مواصلاتی مهاباد توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی توقیف شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون مقدار ٢۶ تن چوب جنگلی قاچاق کشف، خودرو متوقف و مراتب جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اضافه کرد: طبق ماده ۴۸ قانون و مقررات منابع طبیعی هرگونه حمل چوب بدن اخذ مجوز حمل، غیرقانونی و قاچاق محسوب می‌شود.

حسینی از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۶۰ تُن چوب قاچاق در قالب ۳۲ پرونده توقیف و در این ارتباط هم ۲۰ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

جنگل‌های این منطقه که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha