رئیس امارات بر گفت و گو و راه حل های دیپلماتیک برای تنش زدایی بین کشورها تاکید کرد

تهران - ایرنا - «محمد بن زاید» رئیس امارات عربی متحده بر رویکرد قاطع ابوظبی برای حمایت از صلح و ثبات در عرصه های منطقه ای و بین المللی و راه حل های سیاسی جهت از بین بردن مناقشات و درگیری ها از جمله بحران اوکراین از طریق تنش زدایی، گفت و گو و دیپلماسی تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این سخنان را امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود که در چارچوب بخشی از سفر کاری وی به روسیه در سن پترزبورگ برگزار شد، بیان کرد.

بن زاید در این دیدار به اهمیت افزایش تلاش‌ها برای کاهش پیامدهای انسانی بحران اوکراین و حمایت از طرح‌های مبادله اسیران هر دو طرف اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری امارات، دو طرف در این دیدار مسیر روابط روسیه و امارات را با توجه به مشارکت راهبردی دو کشور بررسی و بر علاقه مندی خود برای پیشبرد توسعه این روابط تاکید کردند.

رئیس امارات تاکید کرد: ابوظبی مشتاق ایجاد پل‌های همکاری و مشارکت با جمهوری فدرال روسیه و کشورهای مختلف جهان است به گونه‌ای که منافع مشترک را افزایش دهد و موجب تحقق توسعه و رفاه برای همه شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روابط بین دو کشور را ستود و از امارات به عنوان یک شریک بسیار خوب برای روسیه نام برد.

رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که روابط با امارات در سطح متمایزی قرار دارد و با سرعت زیاد و به نفع هر دو طرف رو به گسترش است.

پوتین از «بن زاید» به خاطر مشارکتش در حل تعدادی از مسائل بشردوستانه در بحبوحه بحران اوکراین به ویژه در مورد تبادل اسیران تشکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha