۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۲
کد خبر: 85142290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک فروند شناور حامل احشام قاچاق در آب‌های قشم توقیف شد

قشم - ایرنا - جانشین فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل احشام قاچاق با تلاش مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در آب‌های این جزیره خبر داد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان هرمزگان، سردار سرتیپ دوم «عبدالله لشکری» اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی، یک فروند شناور حامل احشام قاچاق را مشاهده کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان که عرصه را از سوی دریابانان برخود تنگ دیدند بلافاصله پس از مشاهده آنان از محل متواری شدند.

جانشین مرزبانی استان هرمزگان توضیح داد: در بازرسی از محل تعداد ۴۷ راس احشام قاچاق از نوع گوسفند کشف و در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و یک فروند شناور توقیف شد.

سردار لشکری اضافه کرد: کارشناسان اقتصادی ارزش احشام کشف شده با احتساب شناور توقیفی را پنج میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال برآورد کرده اند.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha