۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۹
کد خبر: 85142353
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله موشکی روسیه به کی‌یف

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۹
کد خبر: 85142353
حمله موشکی روسیه به کی‌یف

تهران- ایرنا- روسیه روز جمعه و در جریان بازدید هیات رهبران آفریقایی از کی‌یف پایتخت اوکراین ۱۲ موشک به سمت این شهر روانه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، بر اساس اطلاعیه فرماندهی نیروی هوایی اوکراین در آخرین حمله موشکی روسیه به کی‌یف، پدافند هوایی پایتخت اوکراین ۱۲ موشک و دو پهپاد روسی را سرنگون کردند.

در این اطلاعیه آمده است که نیروهای پدافند هوایی کی‌یف در مجموع ۶ موشک بالستیک کینژال، ۶ موشک کروز کالیبر و دو پهپاد شناسایی روسیه را هدف قرار داده‌اند.

در همین رابطه اداره نظامی کی‌یف نیز روز جمعه در کانال تلگرامی خود به شهروندان این شهر هشدار داد که پدافند هوایی در منطقه و در نزدیکی پایتخت اوکراین فعال شده و از آنها خواست تا پایان هشدار حمله هوایی در پناهگاه‌ها بمانند.

حمله موشکی روسیه به کی‌یف

به نوشته خبرگزاری الجزیره، هیاتی از رهبران آفریقایی که با قصد برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف تشکیل شده است، در لحظه حمله موشکی روز جمعه روسیه به پایتخت اوکراین در این شهر بسر می‌بردند.

سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی که به عنوان یکی از رهبران آفریقایی همراه این هیات بود، در این رابطه گفت: رگبار موشکی (امروز) نشان داد که هر دو طرف باید جنگ را متوقف کنند.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به حمله موشکی به کی‌یف در جریان سفر رهبران آفریقایی در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: ولادیمیر پوتین با پرتاب بزرگترین حمله موشکی به کی‌یف در هفته‌های اخیر، دقیقاً در بحبوحه سفر رهبران آفریقا به پایتخت ما، اعتماد به نفس ایجاد می‌کند.

وی افزود: موشک‌های روسی حامل پیامی به آفریقا هستند مبنی براینکه روسیه جنگ بیشتر می‌خواهد نه صلح.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha