۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85142430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت های ورزش شطرنج در البرز ضعیف است

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85142430
زیرساخت های ورزش شطرنج در البرز ضعیف است

کرج - ایرنا - رییس هیات شطرنج استان البرز گفت:زیرساخت های ورزش شطرنج در البرز بسیار ضعیف است به طوریکه در سراسر استان فقط دارای یک سالن مسابقه و آموزشی فعال می باشد.

«غلامرضا حیدری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در البرز با وجود جمعیت بالای ورزشکاران و نگاه خوبی که به رشته ورزشی شطرنج وجود دارد فقط یک سالن شطرنج فعال که در خانه شطرنج استان است، دارد، افزود: این سالن ورزشی در مجموعه ورزشی شهید کیانپور کرج مستقر است و این سالن فقط ظرفیت حضور ۱۰۰ نفر را به صورت همزمان دارد در حالیکه در تمام شهرها و شهرستان‌های استان به خصوص مناطق پرجمعیت نیاز به سالن شطرنج داریم.

وی نیاز شهرستان کرج را به سه سالن ورزشی دانست و اظهار کرد: زیرساخت شطرنج البرز ضعیف است و این در حالی است که از لحاظ جایگاهی در کشور رتبه چهارم را در این رشته داریم.

رییس هیات شطرنج استان البرز یکی از نیازهای اساسی برای ورود به رشته ورزشی شطرنج را گذراندن دوره‌های آموزشی ابتدایی و تخصصی دانست و گفت: بایستی برای این رشته ورزشی فضای آموزشی بیشتری تخصیص داده شود.

وی یکی از مشکلات زیرساختی البرز در ورزش شطرنج برای برگزاری مسابقات کشوری را ، علاوه بر نبود سالن ورزشی، محرومیت از هتل‌های مناسب دانست که در استان هتل‌های خوبی برای اسکان میهمانان و ورزشکاران وجود ندارد.

حیدری یکی از نیازهای اساسی برای شطرنج البرز را برای برگزاری مسابقاتف جذب حامی مالی دانست و گفت: در این بخش نیز مشکل زیادی داریم و این رشته مظلوم واقع شده است.

نماینده شطرنج البرز راهی مسابقات جهانی باکو می شود

زیرساخت های ورزش شطرنج در البرز ضعیف است

وی با بیان اینکه در استان البرز یک هزار و ۷۸۱ نفر بازیکن، داور و مربی به صورت رسمی در حال فعالیت هستند، افزود: یکی از این ورزشکاران «میترا اصغرزاده» دختر شطرنج باز البرزی است که موفق به کسب عنوان «استاد فیده بانوان» شده است.

حیدری تصریح کرد: این دختر شطرنج باز در مسابقات شطرنج زون غرب آسیا که در خرداد ماه جاری در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار شد موفق به کسب عنوان قهرمانی بخش بانوان گردید تا راهی مسابقات جهانی باکو شود.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی باکو در اوایل مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اصغرزاده که متولد سال ۱۳۸۰ در شهریار می‌باشد تاکنون عناوین مختلف قهرمانی را در سطح کشوری، آسیایی و جهانی کسب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha