۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبر: 85142440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: امیدواریم دور جدید مذاکرات تبادل اسرا موفقیت آمیز باشد

تهران - ایرنا- سرپرست هیات مذاکره کننده اعزامی دولت نجات ملی یمن به شهر امان پایتخت اردن ابراز امیدواری کرد که این دور از مذاکرات با نمایندگان دولت مستعفی درباره پرونده تبادل اسیران موفقیت آمیز باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه های عربی، دور جدید مذاکرات نمایندگان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی این کشور روز جمعه در شهر امان پایتخت اردن زیر نظر سازمان ملل متحد آغاز شد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس هیات مذاکره کننده اعزامی دولت نجات ملی یمن به اردن گفت که هدف از این دور از مذاکرات درباره پرونده اسیران، یافتن راه حل هایی درخصوص موانع و اشکالاتی است که مانع اجرای باقیمانده توافق سابق شد.

وی در حساب توییتری خود ابراز امیدواری کرد که "این دور از مذاکرات نظیر دور قبلی موفقیت آمیز و ثمر بخش باشد".

المرتضی پیشتر گفته بود که دولت نجات ملی آماده است برای آزادی همه اسرا به توافق جامعی با ائتلاف سعودی و نمایندگان دولت مستعفی یمن مورد حمایت ریاض برسد.

در همین حال، یک منبع در دولت مستعفی یمن به خبرگزاری شینهوای چین گفت: در این دور از مذاکرات درباره سرنوشت همه اسیران و بازداشت شدگان دوطرف بحث خواهد شد.

سازمان ملل دور قبلی مذاکرت دو طرف در ماه مارس در سوئیس را برگزار کرد که براساس آن، تبادل بیش از ۸۰۰ اسیر و بازداشتی بین دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن انجام شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی به بهانه بازگردادن دولت مستعفی یمن به قدرت حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد اما این کشورها پس از ۷ سال به اهداف خود نرسیدند و مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha