ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد

بندرعباس - ایرنا - معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به مواج بودن خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان گفت: بیشینه سرعت باد امروز در این محدوده‌ها به بیش از ۴۰ کیلومتر برساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

مرضیه سی‌سی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه می شود شناورهای سبک و تفریحی از تردد دریایی اجتناب کرده و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.

وی بیان کرد: امروز همچنان دریای عمان به‌ویژه در فراساحل با افزایش بادهای جنوب شرقی، مواج پیش بینی می شود و آبهای خلیج فارس و تنگه‌هرمز نیز با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی تا اواخر وقت امروز نسبت مواج خواهد بود.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان، رشد ابر و رخداد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد دور از انتظار نیست.

سی‌سی پور ادامه داد: از روز یکشنبه به تدریج از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد و شرایط برای تردد در محدوده دریایی استان مساعد خواهد شد.

وی یادآور شد: از نظر دمایی نوسانات دمایی تغییرات یک تا ۲ درجه‌ای خواهیم داشت و از اواسط هفته جاری، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha