تشکل‌های اردبیل از گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی حمایت کردند

اردبیل -- ایرنا - اتحادیه‌ها ، تعاونی‌ها و تشکل‌های صنفی بخش کشاوری و سازمان‌های مردم‌نهاد استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از محمدعلی نیکبخت گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا ، در بخشی از این بیانیه که روز شنبه منتشر شد ، آمده است: با توجه به سوابق درخشان و توانمندی‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دکتر محمدعلی نیکبخت ایشان را شایسته احراز مقام وزارت دانسته و حمایت خود را از وی اعلام می‌داریم.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: یکی از رموز موفقیت وزیر آینده تعامل با تشکل‌های بخش کشاورزی و مشارکت‌دهی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان است.

در این بیانیه با اشاره به این که رشد و توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد ، تصریح شده است: انتخاب دکتر نیکبخت در شرایط حساس فعلی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و سنگین به عنوان سکان‌دار وزارت با کوله‌باری از تجربه و تخصص به یک ضرورت تبدیل شده است.

امضاکنندگان این بیانیه اظهار امیدواری کرده‌اند با انتخاب محمدعلی نیکبخت خون جدیدی در بخش تولید و توسعه پایدار کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در کشور جاری شود.

تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان اردبیل در این بیانیه تاکید کرده‌اند: رجای واثق داریم با اعتماد نمایندگان محترم ولایی و انقلابی مجلس شورای اسلامی به آقای دکتر نیکبخت زمینه رونق و توسعه بخش کشاورزی کشور در تمامی عرصه‌ها و دلگرمی تولیدکنندگان ، بهره‌برداران و خانواده‌ بزرگ کشاورزی فراهم شود.

به گزارش ایرنا ، نامه آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی "محمدعلی نیکبخت" به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی روز (دوشنبه) هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به همراه برنامه‌ها، سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و رئوس برنامه‌های فوری و اولویت‌دار وی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

محمدعلی نیکبخت متولد بویراحمد (یاسوج) مدیر ارشد اجرایی است، وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در رده‌های بالای وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار نیکبخت به پیوست نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha