استان سمنان در رویداد ملی سه‌گام ۲ هنرمند تقدیری در حوزه صنایع‌دستی داشت

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رویداد ملی سه‌گام با تقدیر از ۲ هنرمند صنایع‌دستی استان همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمانه سلطانی پور روز شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: ۲ هنرمند صنایع‌دستی استان سمنان، در رشته سوزن‌دوزی از شهرستان مهدی‌شهر در رویداد ملی سه‌گام انتخاب و تقدیر شدند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سیده فاطمه خادمیان هنرمند برتر کارآفرین کشوری و دارنده مهر اصالت یونسکو و مهر اصالت ملی به‌عنوان برگزیده کشوری و خیرالنساء صمدیان به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی بیان کرد: رویداد ملی سه‌گام که با عنوان پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات سنتی و صنایع‌دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی نام‌گذاری شده بود، با برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیده طراحان لباس ایرانی با استفاده از هنرهای رودوزی برای صاحبان بخش‌های اقتصادی با هدف ترغیب آن‌ها به استفاده از صنایع‌دستی، برگزار شد.

وی افزود: این رویداد با هدف پیوند هنرمندان طراح لباس با هنرمندان نساجی سنتی، رودوزی سنتی و چاپ سنتی در جهت تجاری‌سازی و به‌روزرسانی این هنرها با استفاده از ظرفیت‌های ملی-بومی پیش‌بینی‌ شد.

سلطانی پور با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی بین کارشناسان و متخصصان این حوزه و هنرمندان باهم از برنامه‌های جنبی این رویداد، اضافه کرد: در این مراسم به ۱۲ نفر برگزیده، در چهار گروه منسوجات سنتی، رودوزی‌های سنتی، چاپ سنتی و طراحان لباس جوایز نفیسی از طرف معاونت صنایع‌دستی اهداء شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در این رویداد از ۲۵ نفر هنرمند که به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب‌شده بودند تجلیل شد.

در کشور ۲۹۳ رشته صنایع دستی وجود که از این تعداد ۵۳ رشته در استان سمنان فعال است و سه‌هزار هنرمند در این بخش فعالیت دارند.

مهمترین چالش حوزه صنایع دستی مساله بازار فروش تولیدات صنعتگران این حوزه است که به همین منظور ۱۴ فروشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان شامل هفت فروشگاه در شاهرود، پنج فروشگاه در سمنان، ۲ فروشگاه در دامغان فعال و یک فروشگاه در مهدیشهر در حال دریافت مجوز است.

به همت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha