رئیس کانون جهادگران کشور: مدیریت جهادی در جامعه معجزه می‌کند

اراک - ایرنا - رئیس کانون جهادگران کشور گفت: مدیریت جهادی در جامعه معجزه می‌کند و موجب تغییر و تحول می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محمدتقی امان‌پور» روز شنبه در گردهمایی جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر استان‌های مرکزی و کردستان در اراک، افزود: مدیریت جهادی ایجاد هم‌افزایی و توانمندسازی دست اندرکاران بازار هدف، متکی بر جهاد علمی و تقوای الهی است.

وی بیان کرد: تحول در چارچوب وضع موجود خواسته رهبر معظم انقلاب است و به طور قطع با مدیریت جهادی می‌توان این تحول را ایجاد کرد.

رئیس کانون جهادگران کشور ادامه داد: نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه هر جامعه است که باید حفظ شود و از تجربیات پیشکسوتان به نحو مطلوب بهره برد.

امان پور اظهار کرد: جهاد از روزی که تشکیل شد به شکلی کار کرد که روز به روز مسئولیت‌های سنگینی به آن واگذار شد و خدمات جهادگران در کشور بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: هر فردی مسئولیتی را در جامعه قبول می‌کند باید در حوزه کاری خود تحول ایجاد کند.

رئیس کانون جهادگران کشور افزود: یکی از چالش‌های مهم کشور فقدان صلاحیت حرفه‌ای برای افرادی است که برخی شغل‌ها را قبول می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این گردهمایی گفت: فرهنگ جهادی به نام جهادگران به ثبت رسیده و این افتخاری بزرگ است.

« علی صفری» افزود: جهادگران تاکنون گام‌های بلندی در مسیر انجام کارهای بزرگ انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی در سنگر تامین امنیت غذایی فعالیت دارد و با وجود اینکه استان مرکزی شهره صنعتی دارد اما جزو ۱۰ استان برتر در حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این استان در زمینه تولید گندم با وجود خشکسالی‌ سال‌های گذشته، بیش از نیاز استان مرکزی تولید دارد.

صفری اظهار کرد: استان مرکزی در تولید محصولات دامی، مرغ و تخم مرغ علاوه بر تولید نیاز استان، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مازاد تولید دارد که صادر می‌شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد و به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha