۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85142606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود سالن استاندارد در تربت‌حیدریه مانع اجرای عمومی تئاتر شده‌ است

تربت‌ حیدریه - ایرنا - هنرمندان تربت حیدریه در خراسان رضوی می گویند: کمبود سالن نمایش استاندارد مانع اجرای آثار فاخر تئاتر در این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا هنرمندان تربت حیدریه به نسبت سایر شهرستانهای خراسان رضوی در حوزه تئاتر فعالیت بیشتری داشته و دارند بطوریکه تاکنون موفقیت های زیادی در جشنواره های ملی و استانی حتی در سطح جشنواره فجر کسب کردند.

یک کارگردان تئاتر و منتخب هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: اکنون آثار فاخر نمایشی زیادی در تربت حیدریه آماده اجراست اما کمبود یا به عبارت بهتر، فقدان سالن نمایش استاندارد موجب ابتر شدن فعالیت های هنری شده است.

سیدمحسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکانات و تجهیزات مناسب همچون ترکیب نور و صدای استاندارد و تهویه مطبوع از جمله مولفه های یک سالن خوب است که باعث آیند و روند بیشتر مردم و جذب علاقه مندان می شود که چنین ظرفیت زیرساختی در تربت حیدریه کمتر مشاهده می شود.
وی با بیان اینکه تنها سالن نمایش استاندارد تربت حیدریه به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: اجاره سالن آنقدر بالاست که کمتر کارگردان یا تهیه کننده امکان دسترسی به آن را دارد و در نتیجه کارهای فاخر از چشم علاقه‌مندان دور می‌ماند.

وی افزود: نمایش "شمسه" از تربت حیدریه تئاتر برگزیده شانزدهمین جشنواره تئاتر صحنه‌ای که امسال در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) در تبریز به نمایش درآمد، می تواند علاقه مندان بیشتری را به خود جذب کند اما برای رفتن روی صحنه در تربت حیدریه نیازمند سالن مناسب است.

کمبود سالن استاندارد در تربت‌حیدریه مانع اجرای عمومی تئاتر شده‌ است

وی اضافه کرد: امسال نمایش وعده سر خرمن نیز در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جیرفت مشمول دریافت لوح تقدیر طراحی فضا و ایده اجرا شد اما این اثر هم نیز برای رفتن روی صحنه در تربت حیدریه دچار چالش و مشکل است.

مشابه این اظهارات را تنی چند از دیگر فعالان اثرهای نمایشی تربت حیدریه در گفتگو با ایرنا مطرح کردند.

رییس انجمن نمایش تربت حیدریه در پاسخ به گلایه هنرمندان این شهرستان تایید کرد که کمبود سالن نمایش استاندارد؛ مانع اجرای آثار فاخر در این خطه از خراسان رضوی شده است.

سید جواد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالن‌های نمایش در تربت حیدریه به بخش خصوصی واگذار شده است لذا نرخ‌گذاری آن خارج از ضوابط دولتی در حمایت از هنرمندان است بنابراین توان تامین هزینه های آن را نداریم.

وی با بیان اینکه اکنون در تربت حیدریه پنج گروه نمایشی به استعداد ۲۵۰ نفر هنرمند فعالیت تمام وقت و حرفه ای دارند، گفت: تئاتر تربت حیدریه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند ولی در صورت حمایت مسوولان می تواند شرایط و موفقیت های بیشتر و بهتری را تجربه کند.

تربت حیدریه از جمله شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس در دیگر شاخص های فرهنگی و اجتماعی نیز توانمندی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha