نگاه مجلس توسعه خرید تضمینی محصولات کشاورزی است

گرگان- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی توسعه خرید تضمینی محصولات کشاورزی فراتر از گندم، دانه روغنی و کلزا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا منتظری روز شنبه در همایش تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان گلستان، افزود: این اقدام سبب شد تا کشاورزان پرتلاش را در زمان برداشت محصولات کشاورزی با دغدغه فروش محصول مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در استان گلستان در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی جا دارد از تلاش استاندار، مدیران جهادکشاورزی، غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان برای رفع مشکلات پرداخت به موقع بهای محصول و پیگیری برای پرداخت واقعی قیمت محصول قدردانی می‌شود.

منتظری با اشاره به اینکه گلستان قطب کشاورزی در کشور بوده و نقش‌ مهمی در تامین امنیت غذایی دارد، افزود: توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان که سال‌ها از کمبود آن رنج می‌برد، یک ضرورت است.

وی بیان کرد: با روشی که اکنون در تولید محصولات کشاورزی در گلستان وجود دارد، ارزش افزوده و مولد ثروت برای این استان نخواهد داشت و باید چاره‌اندیشی در این حوزه صورت گیرد.

وی خام‌فروشی را شایسته بخش کشاورزی استان گلستان که اقتصاد ساکنان بر پایه آن استوار بوده، شایسته ندانست و بر سرمایه‌گذاری در اولویت‌بندی صنایع تبدیلی و تکمیلی این خطه تاکید کرد.

استان گلستان دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که ۹۲ محصول در این زمین‌ها اعم از زراعی و باغبانی تولید می‌شود که در تولید ۱۵ محصول در کشور دارای رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است.

بهره‌برداران گلستان سالانه در شرایط عادی بیش از ۴.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که بیشترین آن به گندم محصول راهبردی و موثر در امنیت غذایی کشور اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha