حمایت ۶۴ میلیارد تومانی بنیاد علوی از هنرمندان صنایع دستی مناطق محروم

تهران- ایرنا- با تسهیلات ۶۴ میلیارد تومانی بنیاد علوی برای حمایت از دو هزار هنرمند مناطق محروم در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام، مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «وحید خاوئی» مدیرعامل بنیاد علوی صبح امروز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه اجرای مگاپروژه توسعه رسته صنایع‌دستی با رویکرد اشتغال که در محل سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: بنیاد علوی مداخله‌ای در امر صنعت نمی‌کند صرفاً برنامه خود را به پشتیبانی و کمک در امر تولید، فروش، برندسازی و حمایت از هنرمندان محروم و کمک به آنها برای حضور در نمایشگاه‌ها اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در بنیاد علوی یک ماموریت اصلی داریم و آن هم توانمندسازی در حوزه اشتغال است که در این باره اولویت ما مناطق محروم است. ساخت مسکن برای محرومان و موضوع اشتغال با هدف ایجاد درآمد پایدار نیز دو ماموریت اصلی بنیاد است که با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ انجام می‌شود.

خاوئی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مهم در ایجاد مشاغل خرد، حوزه صنایع‌دستی است و یکی از مسائلی که باید در این حوزه به آن توجه کرد نگهداری و توسعه رشته‌های صنایع‌دستی است، گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه صنایع‌دستی نوسازی صنایع‌دستی است از این رو بنیاد علوی برای این موضوع اعلام آمادگی می‌کند و آماده حمایت و پشتیبانی از این طرح هستیم.

وی هم چنین در حاشیه این برنامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره میزان ارزش مالی این تفاهمنامه، گفت: ارزش مالی پروژه ۶۴ میلیارد تومان شامل ۶۰ میلیارد تسهیلات مالی و ۴ میلیارد کمک‌های فنی و اعتباری با هدف آموزش، برندسازی و کمک به هنرمندان برای حضور در نمایشگاه‌ها است تا بتوانند تا کالای خود را بهتر بفروشند.

مدیرعامل بنیاد علوی با توضیح اینکه موضوع تفاهمنامه بین میراث و بنیاد علوی به حمایت از مشاغل صنایع دستی در روستاها و محلات حاشیه شهر بازمی‌گردد، گفت: هدف ما ارتقا و افزایش درآمد هنرمندان از محل طرح است تا افراد درآمد بیشتری را کسب کنند بر این اساس ما به افرادی که نیاز به آموزش و پشتیبانی برای تولید و فروش دارند کمک می‌کنیم.

خاوئی با توضیح اینکه این حمایت‌ها را در بخش صنایع دستی انجام می‌دهیم؛ اما چون متولی صنایع دستی وزارت میراث است طبیعتاً باید این کار با هماهنگی میراث انجام شود

وی گفت: با این سرمایه‌گذاری مالی برای ۲ هزار نفر در این پروژه اشتغال ایجاد می‌شود. محور اصلی اجرای طرح نیز در استان‌های خراسان رضوی خراسان جنوبی خراسان شمالی ایلام و سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا پروژه «ملی اشتغال حامی» در قالب «مگاپروژه توسعه رسته صنایع‌دستی» با رویکرد اشتغال در فاز اول از ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر حمایت می‌کند. کمک‌های فنی و اعتباری پروژه حدود 4 میلیارد تومان است و ۶۰ هزار میلیون تومان تسهیلات موردنیاز اجرای این طرح است. شرکت توسعه تجارت زرفام کیش به‌عنوان مجری طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی بنیاد علوی انتخاب شده و این پروژه را نیز این شرکت اجرا می‌کند.

بر اساس این پروژه در استان خراسان رضوی برای ۶۰۰ نفر، در خراسان جنوبی برای ۳۰۰ نفر، در خراسان شمالی برای ۴۰۰ نفر، در ایلام برای ۵۰۰ نفر و در سیستان و بلوچستان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha