۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85142802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«سامانه رصدخانه کشاورزی» در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

گرگان- ایرنا- مدیرکل جهادکشاورزی گلستان از راه‌اندازی «سامانه رصدخانه کشاورزی» استان گلستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح ملی که در استان اجرایی می‌شود کمک بزرگ برای توسعه کشاورزی استان با بهره‌گیری از علم می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد برزعلی روز شنبه در آیین تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه این رصدخانه در دولت سیزدهم شکل گرفت، موضوع رصد و پایش زنجیره‌های ارزش کالاهای اساسی کشاورزی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: داشتن آمار درست از میزان تولید محصولات کشاورزی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که با راه‌اندازی این سامانه می‌توانیم به صورت هوشمند ضمن رصد از راه دور پهنه‌های کشاورزی مدیران برنامه‌ریزی کشاورزی می‌دانند چقدر اراضی کشاورزی، باغ، دیم، و … در سطح استان و کشور داریم.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه رصدخانه کشاورزی اشرافیت کامل اطلاعاتی از پهنه کشاورزی متناسب با نیاز مردم به تولیدات کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی برنامه‌ریزی خواهد شد.

توسعه کشاورزی گلستان بریایه دانش‌بنیان است

مدیرکل جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال جاری برنامه توسعه کشاورزی استان برپایه دانش‌بنیان بوده و سرمایه‌گذاری در این حوزه با جدیت پیگیری می‌شود.

برزعلی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا از توانمندی بخش‌های علمی و اجرایی در اختیار در استان برای رشد تولید کشاورزی استفاده بهینه شود.

وی بیان کرد: استان گلستان در سطح ملی در بخش کشاورزی، بهره‌برداران نخبه زیادی را معرفی کرده و این ظرفیت کلیدی برای رشد تولید و افزایش بهره‌وری است.

وی با اشاره به اینکه خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان یکی از دغدغه‌ها به شمار می‌رود، گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان طبق اولویت‌بندی از سال ۱۴۰۰ به صورت ویژه و با برنامه آغاز شده و این طرح در سال ۱۴۰۱ با پنج درصد افزایش نسبت به سال قبل ۱۶۰ درصد هم رشد دارد.

وی تاکید کرد: طرح مزبور با جدیت پیگیری می‌شود تا خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان به حداقل رسانده شود که نمونه بارز آن توسعه شالیکوبی است که اکنون به ازای ۳۶۰ هکتار کشت برنج یک واحد شالیکوبی وجود دارد در حالی که در مازندران به ازای هر ۱۶۰ هکتار است.

پرداخت مطالبات کشاورزان استان با حمایت استاندار گلستان در اولویت است

برزعلی در خصوص پرداخت بهای محصولات خرید تضمینی در گلستان، افزود: با حمایت استاندار، پرداخت مطالبات کشاورزان استان در اولویت است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی گلستان هم کشاورزان رزمندگان در تامین امنیت غذایی به شمار می‌روند، گفت: این قشر زحمتکش تلاش دارند تا خللی در این عرصه ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سایری افزود: از این که این قشر فرمان جهاد تولید را سرلوحه کار خود قرار داده و برای پایداری آن تلاش دارند، جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت گلستان در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، افزود: ضرورت دارد از این ظرفیت استان حمایت ویژه در رفع موانع آن‌ صورت گیرد.

ادامه دارد ...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha