۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85142833
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهمیه آرد نانوایی‌های کردستان اصلاح می‌شود

سنندج- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه آرد نانوایی‌های استان اصلاح می شود و بر اساس اصلاحیه جدید، دغدغه کمبود آرد برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز اوسطی روز شنبه در جمع مردم شهر دزج در شهرستان قروه اظهار کرد: سهمیه آرد کردستان ۵۰۷ تن کاهش یافته که این رقم اصلاح شده و افزایش می یابد.

وی یادآور شد: امسال تولید گندم خوب است و باید مراقبت شود تامین مالی خرید آن از کشاورزان به سرعت انجام گیرد.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برقدار کردن چاههای کشاورزی در بیشتر مناطق مورد نیاز اجرا شده است، افزود: آب مهمترین چالش بخش چاردولی است که سامانه انتقال آب از سد قوچم تا دزج باید تا پایان سال بهره برداری شود، ضمن اینکه از محل این سامانه هشت میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت اختصاص می یابد.

اوسطی اضافه کرد: بخش چاردولی مزیتهای سرزمینی بسیار ویژه‌ای دارد که نسبت به مرکز کشور و استانهای همجوار بی نظیر است و با سرمایه‌گذاری مناسب، اشتغال مولد و رونق تولید در این بخش تقویت می‌شود.

وی کلیدواژه ساختن کشور را وحدت و همدلی دانست و گفت: در استان همدلی و اهتمام ویژه‌ای برای عمران و آبادی شکل گرفته است و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان استان برنامه‌های توسعه را پیگیری می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ۲ سال اخیر به طور میانگین ۱۰ برابر سالهای بعد از انقلاب در حوزه راه روستایی کار شده است.

اوسطی یادآور شد: به زودی بزرگترین شهرک انرژیهای پاک در دشت چاردولی ایجاد می‌شود.

خدمت خالصانه دولت سیزدهم به مردم

امام جمعه دزج هم در این نشست اظهار کرد: خدمتگزاران به مردم به رضایت الهی نزدیکتر هستند و باید از فرصت مسئولیت برای خدمت شایسته به مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام اسدالله حسین‌پناهی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، افزود: بعد از انقلاب اسلامی نهضت و انقلاب خدمت رسانی در ابعاد اقتصادی، عمرانی، علم، صنعت و پزشکی شکل گرفت و دنیا از آن متحیر است.

وی از دولت سیزدهم که خدمات مخلصانه و گسترده‌ای را در کشور آغاز کرده است، قدردانی کرد و ادامه داد: نظامی که شکل گرفته به دنبال رفع کامل مشکلات است.

امام جمعه دزج با اشاره به افزایش تنوع و نوع نیازها، برخی مشکلات بخش چهاردولی را یادآور شد و گفت: کمبود زیرساختهای فرهنگی و خانه عالم، کمبود زیرساختهای ورزشی و فرهنگی، نبود صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت ویژه کشاورزی این بخش از جمله این مشکلات است.

حجت الاسلام حسین پناهی بر لزوم حمایت از تقویت بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: مسیر ناظم آباد به دزج و دزج به شهاب الدین به عنوان مسیر ارتباطی کردستان به کرمانشاه و عتبات عالیات، زیرگذر برای روستای وینسار، ضعف طرح های و مقاوم سازی مسکن، کم‌آبی در برخی روستاها و فرسودگی شبکه برق و اختصاص بخشی از درآمد معادن به توسعه روستاهای حاشیه معدن و ساماندهی شبکه فاصلاب شهر دزج و روستاها از جمله مشکلاتی است که این بخش با آن مواجه است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha