سرعت کار در بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت را بالا ببرید

رشت - ایرنا - استاندار گیلان از مدیران مرتبط خواست تا سرعت کار در خصوص بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت را بالا ببرند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر اینکه این کتابخانه باید تا هفته کتاب و کتابخوانی پیش رو در آبانماه به بهره برداری برسد، افزود: گام‌های بلندی در خصوص آماده‌سازی کتابخانه مرکزی رشت برداشته شده است، باید نیمه پر لیوان را دید و انجام اقدامات در خصوص تکمیل و راه‌اندازی را سرعت بخشید.
وی با بیان اینکه بدلیل تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع کتاب و کتابخوانی، این امر در دولت کنونی بسیار مورد تاکید است، اظهارکرد : اعتبارات خوبی نیز در این خصوص و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده است.
استاندار گیلان همچنین موضوع توزیع عادلانه کتاب را متذکر شد و بیان کرد: نباید کتاب های به‌روز تنها در مرکز استان متمرکز باشد؛ بلکه توزیع کتاب، مانند توزیع منابع باید در شهرها و روستاهای استان عادلانه انجام شود.
عباسی افزود: شهرداران و فرمانداران مناطق فاقد کتابخانه هم باید برای ایجاد کتابخانه همکاری کنند و در صورت بی‌توجهی به ترویج فرهنگ و کتابخوانی توبیخ شوند.
وی بر جذاب نمودن فضای کتابخانه های عمومی استان برای جذب نسل نو تاکید کرد و گفت: باید کتابخوان پرورش داد آن زمان است که مردم محل خواندن کتاب را خواهند یافت.

مشکل بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت زیرساختی است

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این نشست گفت: در زمینه بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت مشکلات زیرساختی وجود دارد که اگر مرتفع شود این اداره کل آمادگی دارد تا هفته دولت نیز آن را به بهره برداری برسانند.
یاسر تقوا تاکید کرد: در خصوص تجهیزات هیچ مشکلی وجود ندارد و به تازگی نیز اعتباراتی در این خصوص جذب شده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های استان اشاره کرد و از شهرداران خواست در این خصوص بیش از همیشه اهتمام ورزند.

روز شمار رفع مشکلات بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت آغاز شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه گفت: روز شمار رفع مشکلات بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت آغاز شده است.
رضا ثقتی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری نمایشگاه کتاب در گیلان خبر داد و افزود: این نمایشگاه نیمه دوم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان با حضور ۲۰۰ ناشر کشوری و ۳۰ ناشر استانی برگزار می شود.
وی همچنین از رشد ۵۱ درصدی چاپ و نشر کتاب خبر داد.

کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور پروژه‌ای بجامانده از حدود ۱۹ سال قبل است که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت همچنان درگیرودار فرآیند بهره‌برداری مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha