ورزش یکی از محوری‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است

کرمانشاه - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ورزش یکی از تاثیرگذارترین و محوری‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است که نیاز به توجه و حمایت جدی از سوی مسوولان دارد.

به گزارش ایرنا، کیوان گل آوری روز شنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه ساخت خط تیراندازی در مناطق روستایی کرمانشاه افزود: اعتیاد و مواد مخدر هم اکنون به عنوان یکی از آسیب های جدی که جامعه را مورد تهدید قرار داده باید مورد توجه و اولویت دستگاه ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین و راحت ترین راه هایی که می تواند ما را در راه کاهش مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان و جوانان یاری کند، تشویق و گرایش این قشر به ورزش و ثبت نام در باشگاه ها و سالن های ورزشی است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اهمیت توسعه ورزش در پیشگیری اولیه از اعتیاد ادامه داد: در همین راستا شورای مبارزه با مواد مخدر تجهیز خانه های ورزش روستایی در مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور را در برنامه های خود قرار داده است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت پرداختن به رویکرد جایگزین در پیشگیری موثر از اعتیاد این شورا تصمیم گرفته است در تعدادی از خانه های ورزش روستایی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات تیراندازی خط های تیراندازی را برای استفاده از جوانان این مناطق ایجاد کند.

گل‌آوری تاکید کرد: پی بینی شده است این خط های تیراندازی در تعدادی از خانه های ورزش روستاهای شهرستان های دالاهو، سنقر، اسلام آباد، کنگاور، جوانرود و کرمانشاه ایجاد شود که تاکنون احداث آنها در سه خانه ورزش قطعی شده است.

ورزش یکی از محوری‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با تاکید بر همگانی کردن ورزش در جامعه گفت: همگانی کردن ورزش به مفهوم تلاشی موثر در پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها به ویژه کاهش مصرف مواد مخدر و کسب سلامتی، شادابی و نشاط روحی جامعه است.

منوچهر حاتمی افزود: ترویج ورزش های جمعی و انفرادی؛ یکی از مهمترین حوزه های پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر است و در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل با شورای مبارزه با مواد مخدر منعقد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد، نیازمند تعامل و همکاری سازنده همه نهادها و سمن ها است یادآور شد: در همین راستا توسعه فعالیت های ورزشی نباید تنها به شهرها محدود شود بلکه باید در مناطق روستایی نیز مورد تئجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه تفاهم‌نامه ساخت خط تیراندازی در خانه های ورزش مناطق روستایی کرمانشاه به امضای رییس هیات تیراندازی، مدیرکل ورزش و جوانان ، رییس هیات ورزش و سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha