۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبر: 85142964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین عمل جراحی کیسه صفرا با تجهیزات پیشرفته در نوشهر انجام شد

نوشهر- ایرنا - نخستین عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا از یک بیمار ۴۰ ساله با دستگاه لاپاراسکوبی در بیمارستان دولتی شهید بهشتی نوشهر با موفقیت انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمارستان نوشهر به تازگی با تامین حدود سه میلیارد تومان اعتبار دولتی و صرف آن بابت خرید این دستگاه به این امکانات درمانی تجهیز شده و عمل جراحی نخستین بانوی چهل ساله برای اولین بار توسط این دستگاه در این مرکز درمانی از سوی تیم حاذق پزشکی با موفقیت انجام گرفت.

'لاپاراسکوپی' نوعی روش جراحی نوین است که پزشکان بدون باز کردن شکم با استفاده از دستگاه حفره داخل شکم و لگن را مشاهده می کنند. در عمل لاپاراسکوپی با عبور لوله های باریکی به نام تروکار و عبور وسایل های جراحی از قبیل نور، دوربین و پنس تمام مراحل عمل در درون شکم و بدون برش وسیع و با بزرگنمایی محل عمل در صفحه نمایش (مانیتور) انجام می شود.

روش لاپاراسکوپی نزدیک به سه دهه است که درایران به کارگرفته می شود و افزایش سرعت بهبود بیمار، بازگشت سریع تر به فعالیت های روزانه، کاهش زمان بستری و کاهش هزینه های درمانی از مزایای استفاده از این روش است.

نخستین عمل جراحی کیسه صفرا با تجهیزات پیشرفته در نوشهر انجام شد

بنا به گفته پزشکان و متخصصان ، ابتلا به سنگ کیسه صفرا از بیماری های شایع در ایران است و در گذشته تنها با عمل جراحی باز قابل درمان بود ولی امروزه از روش جراحی لاپاراسکوپی برای درمان آن استفاده می شود سنگ کیسه صفرا در زنان بیشتر از مردان دیده می شود ومعمولا زنان در سن ۴۰ سالگی و بالاتر به این بیماری دچار می شوند.
مدیر بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در این باره گفت : در سایه حمایت های دولت جهادی و پیگیری مسوولان امر به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان، حدود سه میلیارد تومان بابت خرید یک دستگاه لاپارسکوبی این بیمارستان اختصاص داده شد که روز گذشته با این دستگاه عمل جراحی خروج کیسه صفرای یک بانوی ۴۰ ساله با همکاری کادر پزشکی حاذق با موفقیت در این مرکز درمانی انجام گرفت.

حسین حاج منوچهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : بنا به گفته پزشکان متخصص و حاذق، جراحی سینگل اینسیژن لاپاراسکوپی یک روش نوین در جهان است که به جای چندین برش در بدن بیمار، تنها یه برش حدود یک سانتی ایجاد می شود تا بیمار با درد بسیار کمتر و عوارض کمتر، نتایج بهتری به دست آورد.

این مسوول اظهار کرد : این نوع جراحی با حداقل تهاجم نیز خوانده می‌شود و در واقع شاخه‌ای از آندوسکوپی است.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی نوشهر خاطرنشان کرد : با تجهیز این بیمارستان در سال جاری به این امکانات از این پس شاهد اعزام بیماران مراجعه کننده که ازناحیه کیسه صفرا ناراحتی دارند، نخواهیم بود چرا که در گذشته به علت فقر این تجهیزات ناگزیر بودیم آنان را به خارج از شهرستان و استان اعزام کنیم.

حاج منوچهری گفت : از زمان شکل گیری دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف تجهیز این بیمارستان شده که این اقدامات در نوع خود بی سابقه بوده است.

به گفته متخصصان و پزشکان، چاقی، چند زایی و رژیم های خودسرانه لاغری و مصرف برخی از داروها می تواند زمینه ساز ایجاد سنگ کیسه صفرا در فرد باشد و خطرعمده سنگ کیسه صفرا، رها شدن سنگ از کیسه و گیر کردن در مجرای اصلی صفراوی است. وقتی سنگ کیسه صفرا در مجرای اصلی گیر کند بیمار دچار زردی می شود و در نتیجه صفرا پس زده و این امر باعث آسیب کبدی در فرد می شود که بسیار خطرناک است

نخستین عمل جراحی کیسه صفرا با تجهیزات پیشرفته در نوشهر انجام شد

بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی، جراحی عمومی، کودکان، نوزادان، زنان وزایمان، ارتوپدی، ارولوژی- جراحی چشم گوش حلق و بینی- کلینیک تخصصی، اورژانس، آزمایشگاه، تالاسمی دیالیز، اورژانس، بخشهای ویژه آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.

این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.

در این بیمارستان دست کم ۴۲۰ نفر در قالب کادر پزشکی و درمانی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha