۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85143022
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۴ دانشگاه ایران در میان برترین‌های نظام رتبه‌بندی دانشگاهی «روند»

تهران- ایرنا- «آژانس رتبه‌بندی روند» Round University Ranking/ RUR در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایران را در سیاهه موسسه‌های برتر جای داد؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۱۶۵ جهانی، در این فهرست در جایگاه نخست ملی است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نخستین هدف نظام رتبه‌بندی روند، سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایه چهار حوزه کلیدی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی و ۲۰ سنجه است.

افزون بر این، مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل کنند و دانشجویان نیز مؤسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر برگزینند. در جدول یک امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و در جدول دو رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام رتبه‌بندی آمده‌اند.

۲۴ دانشگاه ایرانی در میان برترین‌های نظام رتبه‌بندی دانشگاهی «روند»

بر پایه گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی رتبه‌بندی راوند، دانشگاه هاروارد پیشگام مؤسسه‌های جهان است و موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه‌های استنفورد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه سلطنتی لندن، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه پکن، دانشگاه ییل، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه شیکاگو در رتبه‌های دوم تا دهم قرار دارند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ساخت و بروزرسانی ابزارهایی حرفه‌ای برای ارزیابی و سنجش علم، فناوری، و نوآوری کشور می‌کوشد در زمینه‌های در پیوند با مأموریت‌هایش به سیاست‌گذاران برای برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد یاری رساند. این گزارش نیز از انتشارات سامانة جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما) است که به پایش و گزارش پیرامون ۹۰ شاخص گوناگون از ۵۵ نهاد جهانی در حوزه‌های علم، فناوری و نوآوری می‌پردازد و در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha