تامین آب شرب پایدار در تربت‌جام نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

مشهد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: تامین آب شرب در سطح پایدار برای شهر تربت‌جام در تابستان امسال نیازمند خرید تجهیزات ارتقای شبکه آب، به ارزش ۵۰ میلیارد ریال است.

مرتضی اشراقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت تولید آب شرب شهر تربت جام در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۲۴۰ لیتر برثانیه بود که در حال حاضر این رقم به ۳۲۰ لیتر برثانیه رسیده است.

وی گفت: میزان اوج مصرف آب شرب در شهر تربت جام طی تابستان امسال حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که هم اکنون در حال ارتقای شبکه هستیم، البته چالش اصلی در این خصوص تامین اعتبار مورد نیاز است.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام بیان داشت: برای تامین کسری تولید آب شهر تربت جام ۲ حلقه چاه جدید حفر شده و برای اتصال و انتقال آب این چاه ها به شبکه آب شرب شهر باید تجهیزاتی مانند لوله آب ده، الکتروپمپ، تابلو و کنتور برق خریداری شود که ارزش آنها ۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی اضافه کرد: با وارد مدار شدن آب این دو چاه دستکم ۶۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب شرب شهر افزوده شده و کسری باقیمانده آب تا ۴۰۰ لیتر برثانیه نیز با ذخیره سازی آب در مخازن برطرف می شود.

اشراقی گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته با تامین بودجه یاد شده، چاه اول ابتدای تیرماه و چاه دوم نیز هفته سوم تیرماه وارد مدار می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام اظهار داشت: این شهرستان ۷۱ هزار مشترک آب شرب دارد که ۳۳ هزار و ۵۰۰ مشترک مربوط به شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت جام است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha