توقیف خودروهای شوتی در خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۳ دستگاه خودروی شوتی با کنترل محورهای مواصلاتی استان توقیف شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ حسن شجاعی‌نسب روز شنبه در پارکینگ خودروهای توقیفی در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی در استان کشف شده است.

وی گفت: قاچاق فرآورده‌های نفتی که توسط خودروهای موسوم به شوتی و با رانندگی خطرناک در جاده‌ها انجام می‌شود علاوه بر اینکه این افراد سرمایه ملی را به تاراج می‌دهند تاثیر مستقیم در تلفات جاده‌ای استان دارند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران جان برکف پلیس، اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق سوخت همچنین برخورد با خودروهای شوتی را به طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ و با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای مواصلاتی در سطح استان اقدام به توقیف خودروهای سوخت‌بر کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در محورهای استان خراسان جنوبی ۱۵ نفر از شهروندان در برخورد با خودروهای شوتی جان خود را از دست داده و ۵۸ نفر نیز مجروح شده‌اند که در این حوزه آمار فوتی، جرحی و خسارتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

توقیف خودروهای شوتی در خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: امسال چهار هزار راننده متخلف در استان توسط پلیس اعمال قانون شدند.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی در این رابطه ۹۸۱ نفر متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه قاچاق فرآورده‌های نفتی می‌تواند منافع مادی زیادی برای قاچاقچیان داشته باشد لذا برخورد با این قاچاقچیان نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر سازمان‌ها و نهادهای مسئول به ویژه در استان‌های همجوار است.

وی گفت: پلیس با همه توان با قانون‌شکنان، قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند و اجازه جولان به خودروهای شوتی در جاده‌های استان را نخواهد داد لذا شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha