گرامیداشت روز بسیج اساتید با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور

تهران- ایرنا- رییس بسیج اساتید، از حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی سراسر کشور در سی و یکم خرداد مصادف با روز ملی بسیج اساتید با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه‌های اصلی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا مردانی روز شنبه در نشست خبری روز ملی بسیج اساتید گفت: سی و یکم خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران با درخواست اساتید و تاکید رهبری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز ملی استادان بسیجی نامگذاری شده است. همه ساله به این مناسب بسیج اساتید در سراسر کشور یاد و خاطره شهید چمران را به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی می دارند و این مناسبت فرصتی برای تبیین نقش آفرینی های اساتید بسیجی در عرصه های علمی، فرهنگی، آموزش، تربیتی و سیاسی همچنین کمک به نظام حکمرانی کشور است.

وی افزود: در سال جاری هم با درخواست و پیگیری اساتید دانشگاه‌ها تصویب شد این روز با حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی سراسر کشور همزمان در دانشگاه های مادر و اصلی کشور گرامی داشته شود. این مراسم در محل اقامه نماز جمعه دانشگاه تهران برگزار می شود.

مردانی با بیان اینکه این مراسم هم به صورت وبیناری و هم به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: این برنامه‌ای سمبلیک و نمادین است که نشان دهنده حضور و فعالیت اساتید بسیجی و نقش آفرینی آنها در حوزه های انقلابی و همچنین نقش آفرینی تخصصی با توجه به گرایش مهارت و تخصص آنها در ارتباط با کمک به کارآمدی نظام حکمرانی و در ادامه فرصتی برای ارائه برخی گزارشات و مطرح کردن برخی مطالبات و انتظارات و گفتگوی دو طرفه بین مسئولان و استادان بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم روز چهارشنبه سی و یکم خرداد ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و سخنرانان اصلی این مراسم فرمانده کل سپاه، وزیر علوم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواهند بود.

استاد بسیجی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و اعتلای حکمرانی؛ شعار روز ملی بسیج اساتید

مردانی در ادامه با بیان اینکه از تهران بیش از ۲ هزار استاد بسیجی برای حضور اعلام آمادگی کرده اند، گفت: شعار روز ملی بسیج اساتید "استاد بسیجی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و اعتلای حکمرانی" است. در واقع در حوزه جهاد تبیین هدف کمک به ارتقای نظام کارآمدی حکمرانی کشور است چرا که نهاد علم باید در خدمت اعتلای حکمرانی کشور باشد و اساتید بسیجی بخش بزرگی از جامعه انقلابی اساتید هستند که باید نقش آفرینی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مهمترین برنامه های سازمان بسیج اساتید امسال تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و افزایش تولید و اشتغال، همچنین توجه به مساله عفاف و حجاب و در ادامه بحث محرومیت زدایی و سازندگی است که استادان بسیجی با تکیه بر توان علمی و تخصصی خود در کمک به حل مسائل کشور در این زمینه نقش آفرینی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha