۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 5454
کد خبر: 85143079
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

«بن فرحان» وارد تهران شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85143079
«بن فرحان» وارد تهران شد

تهران- ایرنا- دقایقی قبل «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی که به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان به ایران سفر کرده است، وارد تهران شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از احیای روابط با جمهوری اسلامی ایران، ظهر روز شنبه - ۲۷ خرداد - وارد تهران شد تا با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

این سومین دیدار میان وزرای امور خارجه ایران و عربستان پس از احیای روابط دوجانبه بر اساس توافق پکن به شمار می رود؛ بن فرحان و امیر عبداللهیان پس از توافق تهران و ریاض در اسفندماه سال گذشته، فروردین ماه در پکن با یکدیگر ملاقات و برای آغاز از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های دو کشور در تهران، مشهد، ریاض و جده توافق کردند.

دومین ملاقات وزرای خارجه ایران و عربستان ۱۲ خرداد در حاشیه اجلاس دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی انجام شد و بن فرحان از سفر قریب الوقوع خود به تهران خبر داد.

در ملاقات رسمی امروز،‌قرار است هیات‌های مذاکره کننده ایرانی و سعودی در خصوص مسائل مهم دوجانبه، گسترش مناسبات و همکاری‌های تهران و ریاض و نیز مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر داشته باشند.

پس از ملاقات وزرای خارجه، بن فرحان و امیر عبداللهیان در نشست خبری شرکت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha