۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85143150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ایرانی: سفر بن فرحان به تهران تاریخی و مهم است/ امکان ایجاد بازار بزرگ اسلامی

تهران-ایرنا- مدیر گروه مطالعاتی غرب آسیایِ مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، سفر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به ایران را «بسیار مهم و تاریخی برای تقویت روابط تهران و ریاض» ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، مجتبی فردوسی پور امروز شنبه در گفت‌وگو با سایت العربی الجدید با بیان اینکه امنیت منطقه اصل و اساس است و معتقدیم این امنیت با دخالت ابرقدرت‌ها نمی‌تواند امنیت وارداتی باشد، تاکید کرد: فرصت‌های موجود در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و انرژی مقابل دو کشور بسیار بیشتر و بزرگ‌تر از چالش‌های موجود در مسیر تحکیم روابط دوجانبه هستند.

فردوسی پور با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای روابط به سطح همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه در زمینه دریایی و امنیت منطقه‌ای دریایی، خاطرنشان کرد که تهران کاملاً آماده پیشبرد روابط با عربستان سعودی در همه زمینه‌های همکاری است.

وی همچنین با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک ایران در حمل و نقل منطقه ای تاکید کرد که ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی می‌توانند یک بازار بزرگ اسلامی را ایجاد کنند.

دقایقی قبل «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با ایران وارد تهران شد.

خبرها حاکی از این است وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی تا دقایقی دیگر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha