ابراهیمی: حضور در کافا لازم و درست بود/ تیم ملی زمان می‌خواهد

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی حضور در تورنمنت کافا بهترین کار بود اما تیم ملی نشان داد برای رسیدن به هماهنگی به زمان و فرصت کافی نیاز دارد.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا، تاکید کرد: تیم ملی ایران در حال عبور از یک دوره گذار است و قلعه‌نویی در صدد است تا آرایش و سیستم بازی ایران را تغییر دهد. در این شرایط باید به سرمربی جدید و تیم ملی فرصت داد تا خود را پیدا کرده و با شرایط همسو شود تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

وی ادامه داد: تیم‌های بزرگ از مدت‌ها قبل برای خود برنامه‌ریزی کرده و حریفان تمرینی خودشان را هم انتخاب کرده‌اند. وقتی تیم ملی بازی دوستانه‌ای در پیش ندارد حضور در چنین تورنمنت‌هایی بدون شک مفید بوده و قلعه‌نویی با این شناخت و باور در آن حضور یافته است.

او یادآور شد: اینکه می‌گویند تیم‌های کافا ضعیف است را قبول دارم اما در دوره سرمربیگری خود من هم بارها از تیم‌های ضعیف برای بازی با ایران دعوت کردیم تا برنامه‌های تمرینی خودمان را در بازی مرور کنیم و این ایرادی ندارد. وقتی به جمع بندی رسیدیم باید قبل از حضور در تورنمنت‌های رسمی حداقل دو یا سه بازی با تیم‌های صاحب نام و مقتدر داشته باشیم تا روند کارمان مشخص شود.

ابراهیمی: حضور در کافا لازم و درست بود/ تیم ملی زمان می‌خواهد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: قاره آسیا پهناور بوده و تیم‌های متعددی با سبک‌های مختلف در آن حضور دارند، ما باید بر اساس شرایط رقبای خود با تیم‌هایی با همان سبک بازی کنیم تا دست کادر فنی باز باشد. در همین مسابقات کافا هم دیدیم که قلعه‌نویی از بازیکنان متعددی استفاده کرده و به دنبال آن است تا تیم خود و بازیکنان مورد نظرش را شناسایی کند و این یک فرصت خوب برای او به شمار می‌رود.

ابراهیمی به وضعیت تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: در خط حمله مشکلی نداریم اما باید روی خط میانی و دفاعی بیشتر کار شود. تیم ایران به هافبک‌های خلاق، بازیساز و جنگنده نیاز دارد و در دفاع نیز باید هماهنگی و حمایت بیشتری بین نفرات به وجود بیاید چرا که در دو بازی قبلی نقاط ضعفی دیدیم که می‌بایست برطرف شود.

وی ادامه داد: اگر یک بازیکن اشتباه می‌کند بازیکن کناری یا سایر نفرات باید حمایت لازم را از او داشته باشند و این منطقه از زمین را پوشش دهند، اما این اتفاق ره خوبی رخ نداد و دیدیم چگونه دروازه ایران باز شد. همچنین مدافعان کناری ما باید با تمرکز و دقت بیشتری بازی کنند و اگر قرار است در فار هجومی حضور یابند حتما باید پوشش لازم از سوی سایر نفرات صورت گیرد تا تیم ملی دچار مشکل نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha