۳۱۷ هزار نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور شدند

اراک - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: بیش از ۳۱۸ هزار نفر برای اولین بار در طول یک‌سال اخیر جذب این صندوق شدند.

به گزارش ایرنا، « بیت‌اله برقراری» عصر شنبه در نشست با مدیران شهرستان خمین در بیت تاریخی امام راحل، افزود: در زمان مدیریت جدید صندوق، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده در صندوق وجود داشت، اما در طول ۲ سال اخیر بیش از ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید جذب شد که نشان از نگاه تحولی و انقلابی موجود در صندوق است.

وی بیان کرد: همچنین برای اولین بار قرارگاه کرامت، راه اندازی شد تا برای جذب حداکثری تدبیر و ایده‌پردازی شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: برای اولین بار، بودجه این صندوق به ۴ همت رسید که این مهم قابل توجه است.

برقراری اظهار کرد: مستمری صندوق در دولت سیزدهم بیش از ۴۳درصد و برای حداقلی بگیران بیش از ۱۹۰ درصد افزایش یافت و یکی از راه‌های افزایش مستمری افزایش سطوح درآمدی است که در صندوق این امر محقق شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته بودجه این صندوق به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و امسال به وهار هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در شرایط اقتصادی کشور رشد ۱۶۵ درصدی حاصل شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اضافه کرد: برای اولین‌بار ۲۲ هزار فقره وام بدون ضامن و مراجعه به بانک به مستمری بگیران پرداخت شده است و برای اولین بار در سه استان همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی بیمه تکمیلی راه‌اندازی شد.

برقراری اظهار کرد: این مهم در دیگر استان‌ها نیز شروع می‌شود و امید است چهارمین استان، استان مرکزی باشد.

وی گفت: بر اساس شعار سال، برنامه تحولی صندوق تدوین شده است و در برنامه هفتم تمام مشکلات دیده شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور افزود: مسئله سربازی و رقم مستمری که مورد نقد است، در صندوق همچنان در حال پیگیری است و مرتب با نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود تا مشکلات در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

برقراری با تاکید بر اینکه، امروز صندوق ارتقا یافته است و استقبال خوبی وجود دارد، عنوان کرد: صندوق را باید حفظ کرد و ارتقا بخشید و این امر منوط به جذب بیمه شدگان است.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین تکلیف همگانی است و باید دستاوردهای نظام به صورت کامل تبیین شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه، همگانی اعلام شده و دولت موظف به ایجاد بیمه برای یکایک آحاد جامعه است.

برقراری اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۴ ویژه روستائیان و عشایر تاسیس شد تا عدالت به سمت این اقشار سوق یابد و تامین و گسترش چتر بیمه‌ای جزو اصلی‌ترین وظیفه تعریف شده است.

وی بیان کرد: این اقشار در اقتصاد نقش اساسی دارند، امنیت غذایی را تامین می‌کنند و میراث دار فرهنگی و ذخایر انقلاب هستند و همواره پای انقلاب بوده‌اند، نقش بی بدیلی در حوزه فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند و به طور قطع در انتخابات ‌پیش‌رو حضوری پرشور دارند.

وی با بیان اینکه با وجود همه خدمات متنوع، صندوق در گسترش چتر حمایتی خود برای جامعه هدف به صورت کامل موفق نبوده است، گفت: عدم اطلاع‌رسانی کامل نسبت به خدمات صندوق، باعث شده است که این خدمات به خوبی تبیین نشود و برای رفع این چالش‌ها باید اقدام اساسی صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه کرد: پایداری صندوق و تعادل منابع و مصارف وظیفه است، صندوق جوان است و از مشکلات دیگر صندوق‌ها درس می‌گیرد و به دنبال تکرار نشدن ضعف دیگر صندوق ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha